Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

ΙΧΝΗΛΑΤΩΝΤΑΣ - 8/4/2011


Η επέκταση,
της επέκτασης,
την επέκταση,
ω! επέκταση!
Yποσχέσεις επί υποσχέσεων, ερωτήσεις επί ερωτήσεων, απαντήσεις επί απαντήσεων, ανακοινώσεις επί ανακοινώσεων. Και το... σίριαλ της -καθόλα αναγκαίας- επέκτασης του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων καλά κρατεί εδώ και χρόνια πολλά.

Τελευταία «επεισόδια»: 

1. Πριν από μερικές εβδομάδες μάθαμε ότι το έργο δεν μπορούσε να δημοπρατηθεί καθώς εκκρεμούσε, από τον Σεπτέμβριο του 2010, η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. 

2. Εσχάτως εγκρίθηκε η μελέτη και ενώ πλέον ήταν θέμα χρόνου η δημοπράτηση, γνωστοποιήθηκε, όπως αποκάλυψαν τα «Χ.Ν.» στις 25 Μαρτίου, ότι υπάρχει νέα εμπλοκή καθώς έγινε αντιληπτό ότι δεν έχει εκπονηθεί μέχρι σήμερα η μελέτη κόστους - οφέλους (!!!) του συγκεκριμένου ζωτικού έργου για την αναπτυξιακή δυναμική συνολικά της Δυτικής Κρήτης. Με ευθύνη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) η παράλειψη αυτή, όπως ειπώθηκε από επίσημα χείλη.

3. Λίγες ημέρες αργότερα, στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ στην οδό Ιπποκράτους, στην Αθήνα, έγιναν πολύωρες συναντήσεις των βουλευτών του κόμματος στην Κρήτη, του αιρετού περιφερειάρχη, των αντιπεριφερειαρχών, του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης και κομματικών στελεχών από τους τέσσερις Νομούς με υπουργούς και υπηρεσιακούς παράγοντες Υπουργείων, μετά από πρωτοβουλία του γενικού γραμματέα του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Καρχιμάκη και του γενικού γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος Βασίλη Έξαρχου. Στη διάρκεια των συναντήσεων αυτών ανακοινώθηκε, μεταξύ πολλών άλλων, ότι η δημοπράτηση της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων θα πραγματοποιηθεί μετά από τέσσερις μήνες. 

Ωστόσο, με βάση τα νέα στοιχεία που φέρνουν σήμερα στο φως τα «Χ.Ν.» η δημοπράτηση του έργου είναι εξαιρετικά πιθανό να καθυστερήσει και άλλο! 

Συγκεκριμένα, σε ενημερωτικό σημείωμα του Γραφείου του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χάρη Τσιόκα -με ημερομηνία 5 Απριλίου 2011- καταγράφονται ένα προς ένα τα επόμενα βήματα για να καταστεί δυνατή η δημοπράτηση του έργου -και μάλιστα με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα- χωρίς ωστόσο να αναφέρεται συγκεκριμένος χρόνος αναφορικά με τη δημοπράτησή του, αφού δεν μπορεί να γίνει πρόβλεψη για τον ακριβή χρόνο έγκρισης του έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αναλυτικότερα:

Το ενημερωτικό σημείωμα
του γενικού γραμματέα

Στο ενημερωτικό σημείωμα από το Γραφείο του κ. Τσιόκα αναφέρονται τα εξής:

Α. Παρούσα φάση του έργου 

Τεχνικές μελέτες
Υπάρχουν ολοκληρωμένες οι τεχνικές μελέτες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Έχει γίνει έλεγχος αυτών από την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) Αεροδρομίων Νοτίου Ελλάδος. Επειδή απαιτείται ακόμη και ο επιπλέον έλεγχος του κτιρίου, σύμφωνα με τις πρόσφατες προδιαγραφές ενεργειακής επάρκειας (ΚΕΝΑΚ), συμφωνήθηκε ότι ο προϋπολογισμός του έργου θα επανεξεταστεί, χωρίς να ξεπεράσει τα 100 εκ. ευρώ. 
• Έργο: Αεροδρόμιο Χανίων.
• Προϋπολογισμός: 100 εκ. ευρώ.
• Αρχή έγκρισης: Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή (ΕΔΑ) Μεταφορών.

B. Συντονιστικές ενέργειες Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την ωρίμανση του έργου

1. Master plan
• Χρονοδιάγραμμα: 30.4.2011.
• Αρμόδια μονάδα: Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών.
Master Plan (σχέδιο λειτουργίας) και μελέτη σκοπιμότητας του αεροδρομίου, όπου εκεί θα προσδιορίζονται:
- τα μεγέθη του προτεινόμενου έργου,
- θα τεκμηριώνεται η επιλογή του με εξέταση και εναλλακτικών σεναρίων και τέλος
- θα τεκμηριώνεται η σκοπιμότητα της επιλεγείσας λύσης, λαμβάνοντας υπόψη οπωσδήποτε τον ανταγωνισμό με άλλα αεροδρόμια της περιοχής (π.χ. Καστέλλι) και τον προσδιορισμό της μελλοντικής μεταφορικής ζήτησης (προβλέψεις).

2. Μελέτη σκοπιμότητας και κόστους - οφέλους
• Χρονοδιάγραμμα: 15.7.2011.
• Αρμόδια Μονάδα: Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή (ΕΔΑ) Μεταφορών - Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Η μελέτη κόστους - οφέλους θα βασίζεται στις ανωτέρω εκτιμήσεις ζήτησης και θα υπολογίζει, βάσει της μεθοδολογίας ΕΣΠΑ, το ποσοστό συγχρηματοδότησης από την ΕΕ.

3. Επικαιροποίηση μελετών λόγω ΚΕΝΑΚ (ενεργειακού κανονισμού) και εγκριτικές αποφάσεις μελετών
• Χρονοδιάγραμμα: 30.5.2011.
• Αρμόδια Μονάδα: ΥΠΑ, Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών.
Μελέτη Ενεργειακής Απόδοσης.
Τροποποίηση μελετών με βάση τον ΚΕΝΑΚ.

4. Υποβολή τεχνικού δελτίου έργου στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή (ΕΔΑ) Μεταφορών
• Χρονοδιάγραμμα: 15.7.2011.
• Αρμόδια Μονάδα: ΥΠΑ, Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών.
Τεχνικό δελτίο έργου με επικαιροποιημένα στοιχεία (π.χ. προϋπολογισμός, φυσικό αντικείμενο, ανάγκες που καλύπτει το έργο). 

5. Ένταξη από Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή (ΕΔΑ) Μεταφορών έργου
• Χρονοδιάγραμμα: 30.7.2011.
• Αρμόδια Μονάδα: ΕΔΑ Μεταφορών.
Αξιολόγηση φακέλου 30 ημέρες από την αποστολή των στοιχείων στην ΕΔΑ Μεταφορών (20.8.2011), ένταξη του έργου.

6. Υποβολή φακέλου μεγάλου έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΑΕΧΕ) 
• Χρονοδιάγραμμα: 1.9.2011.
• Αρμόδια Μονάδα: Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) Νοτίου Ελλάδος.
Υποβάλλεται φάκελος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την έγκριση μεγάλου έργου από ΕΥΔΕ.

6. Έγκριση μεγάλου έργου από Ευρωπαϊκή Επιτροπή

7. Δημοπράτηση έργου

Συμπέρασμα: Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν όλα τα προαναφερθέντα χρονοδιαγράμματα τηρηθούν με... θρησκευτική ευλάβεια, για το οποίο πολύ αμφιβάλλω, όχι αδικαιολόγητα, είναι προφανές ότι η δημοπράτηση του έργου μετατίθεται για τα τέλη του ερχόμενου φθινοπώρου και... βλέπουμε! Το... σίριαλ αναμένεται, λοιπόν, να έχει και άλλα... επεισόδια! Και αναρωτιέμαι: Ανεξαρτήτως του διαχρονικού επιμερισμού των ευθυνών για τη σημαντική καθυστέρηση στη δημοπράτηση του έργου, μήπως τελικά έχουν δίκιο όσοι μιλούν δημόσια για εμπαιγμό;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου