Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2009

ΙΧΝΗΛΑΤΩΝΤΑΣ - 8/9/2009

Τουρισμός
και έργα
υποδομής


H φετινή αναμενόμενη κάμψη στον τουρισμό (μείωση πτήσεων, αφίξεων, διανυκτερεύσεων και, κυρίως, τζίρου) -και- στο Νομό Χανίων, εξαιτίας της διεθνούς οικονομικής κρίσης θα μπορούσε, ενδεχομένως, ν’ αποτελέσει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για ανασυγκρότηση δυνάμεων και ιεράρχηση στόχων (εν όψει και της υλοποίησης του ΕΣΠΑ), σε τοπικό επίπεδο, προκειμένου να υλοποιηθούν πολύ σημαντικά έργα υποδομής, που θ’ αναβαθμίσουν το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν.

Mε δεδομένο, μάλιστα, ότι πολλοί ανταγωνιστικοί προορισμοί στα Βαλκάνια, αλλά και στη Μεσόγειο, βελτιώνονται συνεχώς, διαθέτοντας, ταυτόχρονα, το πλεονέκτημα του «φτηνού» νομίσματος, η χώρα μας, η Κρήτη και ειδικότερα ο Νομός Χανίων οφείλουν, για λόγους επιβίωσης και ουσίας, να κοιτάξουν μπροστά, συγκροτημένα, οργανωμένα και με σχέδιο.

Πέραν των όσων μπορούν να γίνουν σε εθνικό επίπεδο από την εκάστοτε κυβέρνηση, πέραν των όσων οφείλουν να πράξουν οι επιχειρηματίες, μικροί και μεγάλοι, καθώς και όλοι, γενικότερα, οι εμπλεκόμενοι στον τουρισμό, ένα είναι δεδομένο. Οι βασικές υποδομές στο Νομό Χανίων θα πρέπει, επιτέλους, ν’ αναβαθμιστούν, ν’ ανέβουν επίπεδο, διαφορετικά οι συνέπειες θα είναι, σταδιακά, δυσμενείς για τον τόπο και τη «βαριά βιομηχανία» του. Ειδικότερα:

Αεροδρόμιο Χανίων: η επέκταση του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» εξακολουθεί, μέχρι σήμερα, και παρά τις κατά καιρούς κυβερνητικές υποσχέσεις, ν' αποτελεί ζητούμενο. Το συγκεκριμένο έργο θεωρείται κομβικής σημασίας για την αναπτυξιακή πορεία όχι μόνο του Νομού Χανίων, αλλά της Δυτικής Κρήτης γενικότερα. Αναγκαία συνθήκη, όταν και εφ' όσον υλοποιηθεί, η πρόσληψη του απαιτούμενου προσωπικού, ώστε να μην καταγράφονται προβλήματα στη λειτουργία του.

Λιμάνι Σούδας: μετά από καθυστερήσεις και παλινωδίες, τα έργα, χάρη και στις προσπάθειες του Δήμου Σούδας, ξεκίνησαν στα τέλη του 2006 και πλέον εκτελούνται χωρίς προβλήματα. Η επέκταση της προβλήτας «Αδρίας», οι ασφαλτοστρώσεις στο εμπορικό και επιβατικό λιμάνι και η τοποθέτηση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί το προσεχές διάστημα, μένουν, όμως, ακόμη πολλά να γίνουν, ιδιαίτερα στο εμπορικό λιμάνι, με την κατασκευή του καρνάγιου και της μαρίνας.

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: δρόμος καρμανιόλα. Σε πολλά σημεία του, αντί για εθνική οδό, θυμίζει επαρχιακό δρόμο άλλων εποχών. Η αναβάθμισή του σε αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, κ.λπ. δεν έχει ολοκληρωθεί σαράντα και πλέον χρόνια μετά το ξεκίνημα του έργου. Σύμφωνα με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας είναι ο πιο επικίνδυνος οδικός άξονας της χώρας μας! Για πολλά τμήματά του δεν υπάρχουν καν μελέτες! Διαφωνίες εκφράζονται και για τον τρόπο πιθανής χρηματοδότησης του συνολικού έργου.

Σύνδεση αεροδρομίου με λιμάνι Σούδας και ΒΟΑΚ: «γόρδιο δεσμό» εξακολουθεί ν’ αποτελεί μέχρι σήμερα η σύνδεση του αεροδρομίου, με το λιμάνι της Σούδας και τον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης, με αποτέλεσμα χιλιάδες επισκέπτες να ταλαιπωρούνται κατά τη μεταφορά τους από και προς το αεροδρόμιο.

Υπάρχουν, βέβαια, ακόμη, πολλά που πρέπει να γίνουν και αφορούν τους κάθετους οδικούς άξονες και το λοιπό οδικό δίκτυο, την ολοκλήρωση και αποτελεσματική λειτουργία των βιολογικών καθαρισμών, την κατασκευή, αλλά και την αξιοποίηση των υφιστάμενων μαρίνων, την προστασία και ανάδειξη σημαντικών βιότοπων και άλλων περιοχών ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, τη βελτίωση των βασικών υποδομών στις τουριστικές περιοχές (από πεζοδρόμια - φωτισμό έως καθαριότητα).

Ο κατάλογος είναι μακρύς. Ας ξεκινήσουμε, όμως. Με ιεράρχηση, σχέδιο και ενότητα. Ας ξεκινήσουμε. Με πράξεις, όχι με λόγια. Από δαύτα έχουμε χορτάσει, εδώ και χρόνια...

Μείωση αφίξεων και τον Αύγουστο

Μειωμένες οι αφίξεις φέτος και τον μήνα Αύγουστο στο Νομό Χανίων κατά 13,01%. Συνολικά 129.341 άτομα αφίχθησαν στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» έναντι 140.921 τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Μείωση κατά 15,23% και στις πτήσεις τσάρτερ (657 φέτος τον Αύγουστο έναντι 775 πέρυσι).

Αφίξεις Αυγούστου 2008

• Αυστρία: 4.549 άτομα.
• Βέλγιο: 4.838 άτομα.
• Μ. Βρετανία: 8.868 άτομα.
• Γερμανία: 8.411 άτομα.
• Δανία: 21.081 άτομα.
• Εσθονία: 694 άτομα.
• Ιταλία: 2.008 άτομα.
• Νορβηγία: 27.277 άτομα.
• Ολλανδία: 3.394 άτομα.
• Πολωνία: 5.802 άτομα.
• Λουξεμβούργο: 515 άτομα.
• Σουηδία: 24.697 άτομα.
• Τσεχία: 4.086 άτομα.
• Φινλανδία: 9.474 άτομα.
• Σλοβακία: 858 άτομα.
• Ισλανδία: 580 άτομα.
• Ρωσία: 1.310 άτομα.
• Κύπρος: 507 άτομα.
• Σερβία: 392 άτομα.

Αφίξεις Αυγούστου 2009

• Αυστρία: 3.415 άτομα.
• Βέλγιο: 3.799 άτομα.
• Μ. Βρετανία: 8.548 άτομα.
• Γερμανία: 5.769 άτομα.
• Δανία: 20.328 άτομα.
• Εσθονία: 611 άτομα.
• Ιταλία: 1.351 άτομα.
• Νορβηγία: 23.862 άτομα.
• Ολλανδία: 3.149 άτομα.
• Πολωνία: 5.787 άτομα.
• Λουξεμβούργο: 483 άτομα.
• Σουηδία: 20.502 άτομα.
• Τσεχία: 4.208 άτομα.
• Φινλανδία: 8.792 άτομα.
• Σλοβακία: 498 άτομα.

2 σχόλια:

  1. τελικά υπάρχει οικονομική κρίση;
    Γιατί άλλα ακούω τώρα απο τον κ. Ραγκούση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπάρχει. Γι' αυτό και η μείωση των αφίξεων από χώρες του εξωτερικού, όπου βιώνουν εντονότερα την κρίση. Απλά, αυτό που πολλοί ισχυρίζονται είναι ότι δεν φταίει η διεθνής οικονομική κρίση για τα χάλια της ελληνικής οικονομίας. Τα... χάλια προϋπήρχαν, άλλωστε, της κρίσης, όπως όλοι θυμόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή