Οι εκλογές της... σιωπής!
Για όσα βλέπουμε, το τελευταίο διάστημα, να διαδραματίζονται σχετικά με τον αριθμό των κοινών τηλεοπτικών εμφανίσεων των πέντε υποψηφίων δημάρχων Χανίων την κύρια ευθύνη, πρώτα και πάνω απ’ όλα, φέρει... η κυβέρνηση!
Κυριολεκτώ. Διότι η σημερινή κυβέρνηση με τον νόμο 3870 (άρθρο 6) επιβάλλει, ουσιαστικά, μια σειρά από ακατανόητες απαγορεύσεις στους υποψηφίους, οι οποίοι δικαιούνται -άκουσον άκουσον- δύο εμφανίσεις σε τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας, αλλά μόνο μία σε τηλεοπτικό σταθμό τοπικής ή περιφερειακής εμβέλειας.
Με λίγα λόγια, και για να τα κάνω... τάλιρα, με βάση τον απαράδεκτο αυτό νόμο, οι κύριοι Γρηγόρης Αρχοντάκης, Τάσος Βάμβουκας, Κυριάκος Βιρβιδάκης, Νίκος Παπαντωνάκης και Μανώλης Σκουλάκης δικαιούνται -δύο μήνες πριν από τις δημοτικές εκλογές, δηλαδή από τις 7 Σεπτεμβρίου έως τις 7 Νοεμβρίου- δύο εμφανίσεις στη ΝΕΤ, στην ΕΤ1, στο MEGA, στον ΑΝΤ1, στον ALPHA, στον ΣΚΑΪ, στο ALTER και στο STAR, αλλά μόνο μία στην Τηλεόραση ΚΥΔΩΝ, στη Νέα Τηλεόραση, στο ΚΡΗΤΗ TV, στο Creta Channel και στο ΚΡΗΤΗ 1! Το ίδιο φυσικά ισχύει για τους υποψήφιους δημάρχους στους Δήμους: Πλατανιά, Κισάμου, Αποκόρωνα, Καντάνου - Σελίνου, Σφακίων και Γαύδου.
Θα καλέσουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας τους υποψήφιους δημάρχους του Νομού Χανίων; Αστεία πράγματα. Κατά συνέπεια, η σημερινή κυβέρνηση ψήφισε ένα νόμο που είναι αδύνατον να εφαρμοστεί στην πράξη. Την ίδια ώρα, ο νόμος αυτός δίνει το δικαίωμα διεξαγωγής κοινών τηλεοπτικών εμφανίσεων των υποψηφίων -χωρίς περιορισμό αριθμού εμφανίσεων- υπό την αίρεση, όμως, ότι θα συμμετέχουν οπωσδήποτε τα δύο τρίτα. Δηλαδή, στον νέο Δήμο Χανίων θα πρέπει να συμμετέχουν οπωσδήποτε οι τέσσερις από τους πέντε υποψηφίους για να γίνει μία κοινή τηλεοπτική συζήτηση.
Αν τώρα οι δύο από τους πέντε, όποιοι και αν είναι αυτοί, σε οποιονδήποτε Δήμο της χώρας, αποφασίσουν να απέχουν -για τους δικούς του λόγους ο καθένας- δημόσια τηλεοπτική συζήτηση δεν μπορεί να γίνει! Αν μη τι άλλο, ο συγκεκριμένος νόμος είναι το άκρον άωτον της... δημοκρατικότητας.
Tα ίδια ισχύουν και για τις ραδιοφωνικές συζητήσεις. Αντίθετα, περιορισμοί δεν υφίστανται όσον αφορά τις εφημερίδες. Γι’ αυτό, άλλωστε, το τελευταίο διάστημα οι τοπικοί τηλεοπτικοί σταθμοί δεν έχουν ρεπορτάζ από εκδηλώσεις υποψηφίων (οι τελευταίοι δεν επιθυμούν να «κάψουν» τη μία και μοναδική τους εμφάνιση στην τηλεόραση και τη «φυλάνε» για το τέλος), ενώ οι εφημερίδες «καλύπτουν» κανονικά τα πάντα. Οι στρεβλώσεις του νόμου, τον οποίο κάποιοι «φωστήρες» συνέταξαν και ψηφίστηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Θερμά συγχαρητήρια! Και στους μεν και στους δε...
ΥΓ. 1: Όσον αφορά τη στάση και τις προτάσεις των υποψηφίων δημάρχων Χανίων αναφορικά με τις κοινές τηλεοπτικές εμφανίσεις; Καθένας μπορεί, πολύ εύκολα, να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα για το τι... επιδιώκει κάθε ένας εκ των πέντε. Δεν πρόκειται, άλλωστε, για... Πυρηνική Φυσική.
ΥΓ. 2: Σε τούτη τη στήλη έχουμε επισημάνει ότι ο δήμαρχος Χανίων Κυριάκος Βιρβιδάκης είναι γνωστός... ατακαδόρος. Στην πρώτη συνάντηση των πέντε υποψηφίων δημάρχων Χανίων, ο κ. Μανώλης Σκουλάκης ζήτησε κάποια στιγμή από τους συνυποψηφίους του να ξεκαθαρίσουν δημόσια αν θα εργαστούν για την εφαρμογή του προγράμματος «Καλλικράτης», που ως γνωστόν έχει ήδη γίνει νόμος του κράτους.
Αρνητική ήταν η απάντηση -και μάλιστα άμεσα- του κ. Νίκου Παπαντωνάκη. «Το έχουμε πει ότι θα εφαρμόσουμε τον 'Καλλικράτη'», είπε, από την πλευρά του, ο κ. Βιρβιδάκης. «Να το ξαναπείτε να σας ακούσω», αντέτεινε ο κ. Σκουλάκης. Και τότε ο κ. Βιρβιδάκης «εκτόξευσε»... την ατάκα: «Μανώλη, νομίζεις ότι αν πεις στους Χανιώτες ότι ο Βιρβιδάκης δεν θα εφαρμόσει νόμο θα υπάρξει έστω και ένας που θα σε πιστέψει;».
Η νομοθεσία
για τις εμφανίσεις
των υποψηφίων
Tο άρθρο 6 του νόμου 3870, για τις «εκλογικές δαπάνες συνδυασμών και υποψηφίων και έλεγχος αυτών, κατά τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές», ισχύει από τις 7 Σεπτεμβρίου και προβλέπει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
• «Απαγορεύεται στους επικεφαλής των συνδυασμών, αντιπεριφερειάρχες, υποψηφίους περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους να παρουσιάζουν αμέσως ή εμμέσως κάθε είδους εκπομπές, κατά τη διάρκεια του διμήνου που προηγείται της ημερομηνίας διεξαγωγής των εκλογών, οι οποίες μεταδίδονται από δημόσιους και ιδιωτικούς ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, ελεύθερης λήψης, καθώς και από διαδικτυακούς τόπους και ιστοσελίδες εξαιρουμένων των προσωπικών ιστοσελίδων των υποψηφίων και των ιστοσελίδων των συνδυασμών.
• Οι εμφανίσεις των επικεφαλής των συνδυασμών, των αντιπεριφερειαρχών, καθώς και των υποψήφιων περιφερειακών και δημοτικών συμβούλων, σε πάσης φύσεως εκπομπές δημόσιων ή ιδιωτικών ραδιοφωνικών ή τηλεοπτικών σταθμών ελεύθερης λήψης, φορείς παροχής κάθε μορφής συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, καθώς και σε διαδικτυακούς τόπους και ιστοσελίδες, υπό οποιαδήποτε μορφή κατά τη διάρκεια του διμήνου που προηγείται της ημερομηνίας διεξαγωγής των εκλογών επιτρέπεται, ως εξής:
- Σε κάθε ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας επιτρέπεται η εμφάνιση δύο φορές.
- Σε κάθε ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό τοπικής ή περιφερειακής εμβέλειας, επιτρέπεται η εμφάνιση μία φορά.
- Σε διαδικτυακούς τόπους και ιστοσελίδες επιτρέπεται μία εμφάνιση.
- Ως εμφανίσεις, κατά την έννοια της παρούσας παραγράφου, θεωρούνται οι προσωπικές συνεντεύξεις των ανωτέρω υποψηφίων, η συμμετοχή τους σε οργανωμένες συζητήσεις, περιλαμβανομένων και εκείνων που εντάσσονται στα δελτία ειδήσεων, καθώς και η κάλυψη, κατόπιν αιτήματός τους της προεκλογικής τους δραστηριότητας.
- Οι επικεφαλής των συνδυασμών, καθώς και οι αντιπεριφερειάρχες είναι δυνατόν να μετέχουν σε οργανωμένες συζητήσεις, χωρίς περιορισμό αριθμού εμφανίσεων, μέχρι την ανακήρυξη των υποψηφίων και υπό την προϋπόθεση ότι έχουν κληθεί να συμμετάσχουν, τουλάχιστον, τρεις ακόμη συνυποψήφιοί τους. Μετά την ανακήρυξη των συνδυασμών στις ανωτέρω συζητήσεις απαιτείται η πρόσκληση για συμμετοχή των δύο τρίτων τουλάχιστον των ανακηρυχθέντων. Σε περίπτωση επαναληπτικής εκλογής καλούνται υποχρεωτικά οι επικεφαλής των συνδυασμών που συμμετέχουν.
- Εμφανίσεις υποψηφίων που είναι αιρετά μονοπρόσωπα όργανα της αυτοδιοίκησης δεν υπόκεινται στους ανωτέρω περιορισμούς, εφόσον οφείλονται σε έκτακτα και απρόβλεπτα γεγονότα, που σχετίζονται με την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους στον οικείο Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου