Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δήλωση του βουλευτή 
Χανίων του ΠΑΣΟΚ
Ευτύχη Δαμιανάκη
για το πόθεν έσχες

Ο βουλευτής Χανίων του ΠΑΣΟΚ Ευτύχης Δαμιανάκης έκανε σήμερα την ακόλουθη δήλωση:
Ο τρόπος με τον οποίο δημοσιοποιήθηκε η περιουσιακή μου κατάσταση συνιστά απόλυτη διαστροφή της πραγματικότητας και κατάφωρη αδικία σε βάρος μου. Φέρομαι ως ο «πρωταθλητής του πόθεν έσχες», καθώς εμφανίζονται στην κατοχή μου 72 ακίνητα. Φοβάμαι, όμως, ότι κανένας από όσους έβγαλαν αυτό το αυθαίρετο συμπέρασμα δεν μπήκε στον κόπο να διαβάσει κάτι περισσότερο από τον αύξοντα αριθμό των 72 εγγραφών της δήλωσής μου, χωρίς να προσέξουν το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετές διπλοεγγραφές για το ίδιο ακίνητο, επειδή τα περισσότερα ακίνητα, ιδιοκτησίας της συζύγου μου, έχουν περιέλθει στην κατοχή της τμηματικά και με διαφορετικούς τίτλους.
Στην πραγματικότητα τα 72 «σπίτια μου» είναι:
- ένα γραφείο 129 τ.μ. στην οδό Σόλωνος, το οποίο αγόρασα το 1991
- το 25% δύο αγροτεμαχίων στην Εύβοια, συνολικής έκτασης 50 στρεμμάτων, το οποίο αγόρασα σε δύο φάσεις (1990 και 1998) και
- ένα σπίτι 223 τ.μ. και βοηθητικοί χώροι στην Πολιτεία, σε οικόπεδο που αγόρασε η σύζυγός μου το 1978.
Τα παραπάνω περιουσιακά στοιχεία αποκτήθηκαν κατά την εικοσαετία 1978-1998, ενώ η πρώτη φορά που έθεσα υποψηφιότητα για βουλευτής ήταν το 2000. Έκτοτε, η σύζυγος μου και εγώ δεν έχουμε προβεί σε αγορά οποιουδήποτε ακινήτου, ενώ αντιθέτως έχουμε προχωρήσει σε πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων της συζύγου μου.
Τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία της οικογένειάς μου περιήλθαν στην κυριότητά μου και στην κυριότητα της συζύγου μου από κληρονομιές από συγγενικά μας πρόσωπα και αποτελούν, στην πλειοψηφία τους, τμήματα περιουσιακών στοιχείων, που έχουν και άλλους συνδικαιούχους. Επίσης, σχεδόν στο σύνολό τους, βρίσκονται εκτός σχεδίου, δεν μας αποφέρουν προσόδους και δεν παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον.
Συγκεκριμένα:
- στην κυριότητά μου από κληρονομιά πατρός στο δήμο Καντάνου Χανίων ποσοστό συνιδιοκτησίας από 16,7%-50% επί 27 αγροτεμαχίων, από τα οποία μου αναλογεί συνολικά έκταση 32 στρεμμάτων, καθώς και μερίδιο σε αγροικία και αποθηκευτικό χώρο 20 τ.μ.
- στην κυριότητα της συζύγου μου από κληρονομιές πατρός, μητρός και αδελφού της μητρός της ποσοστά συνιδιοκτησίας από 2%-50% σε 6 καταστήματα στην Αθήνα, από τα οποία συνολικά της αναλογεί επιφάνεια περίπου 152 τ.μ., καθώς και ποσοστά συνιδιοκτησίας από 2%-21% σε 12 αγροτεμάχια σε περιοχές της Αττικής (Σταμάτα, Μάνδρα, Καλύβια) συνολικής έκτασης περίπου 4,5 στρεμμάτων.
Οι συμπολίτες μου, προς τους οποίους είμαι υπόλογος, γνωρίζουν ότι μπήκα στην πολιτική σε ηλικία 50 ετών, έχοντας μία επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία και με μία συγκεκριμένη περιουσιακή κατάσταση. Γνωρίζουν ότι σε όλη τη διάρκεια της ενασχόλησής μου με τα κοινά υπηρετώ εμπράκτως τη διαφάνεια. Γνωρίζουν ότι δέκα χρόνια μετά, έπειτα από τέσσερις προεκλογικές εκστρατείες, η περιουσία μου όχι μόνο δεν έχει αυξηθεί, αλλά αντιθέτως έχει απομειωθεί.
Με την ευκαιρία θα ήθελα να επαναλάβω μία πάγια θέση μου, που κατά καιρούς έχω διατυπώσει στο παρελθόν και που η σημερινή κυβέρνηση έχει πράγματι τη βούληση να υλοποιήσει. Η διαδικασία του «πόθεν έσχες» των πολιτικών προσώπων πρέπει να γίνει ουσιαστικότερη, να σταματήσει να αποτελεί μία απλή καταγραφή περιουσιακών στοιχείων, δημιουργώντας το έδαφος για λανθασμένες εντυπώσεις και παρανοήσεις. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου