Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2009

ΕΙΔΗΣΕΙΣ


ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΧΑΝΙΩΝ
Δεν υπάρχουν μελέτες

Αποσπασματικά
προχωρά
το έργο
του ΒΟΑΚ
-
Επισημάνσεις
σε χθεσινή
σύσκεψη
στη Νομαρχία

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ

Δραματική υστέρηση παρατηρείται στην εκπόνηση μελετών
για την «ωρίμανση» συγκεκριμένων τμημάτων του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), με αποτέλεσμα το υπ' αριθμόν ένα αναπτυξιακό έργο για το νησί να προχωρά αποσπασματικά και με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ειδικά στον Νομό Χανίων, δεν έχουν εκπονηθεί, μέχρι σήμερα, μελέτες για τέσσερα τμήματα του εθνικού δρόμου, ενώ υπάρχουν πολλά άλλα σημαντικά προβλήματα που αφορούν άμεσα ή έμμεσα τον ΒΟΑΚ, όπως επισημάνθηκε χθες, στη διάρκεια σύσκεψης του άτυπου οργάνου του Νομού, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του νομάρχη Χανίων και με τη συμμετοχή βουλευτών, εκπροσώπων της ΤΕΔΚ, δημάρχων, του προέδρου του ΤΕΕ/ΤΔΚ, του προέδρου του Οικονομικού Επιμελητηρίου Δυτικής Κρήτης, του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Νομαρχιακό Συμβούλιο και υπηρεσιακών παραγόντων.
Υστέρηση παρατηρείται και στην «ωρίμανση» σημαντικών εγγειοβελτιωτικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 83 εκατ. 630 χιλιάδων ευρώ, την υλοποίηση των οποίων είχε εξαγγείλει, τον Αύγουστο του 2008 από τα Χανιά, ο τότε υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Αλέξανδρος Κοντός.
Δεκατέσσερις μήνες μετά, μόνο η λιμνοδεξαμενή του Πλατάνου έχει, σύμφωνα με το νομάρχη Χανίων, Γρηγόρη Αρχοντάκη, ωριμότητα, ενώ για τα υπόλοιπα (μεταξύ των οποίων το φράγμα Σεμπρωνιώτη, η υψηλή ζώνη Αγιά - Κολυμπαρίου, οι αγωγοί σύνδεσης του φράγματος Βαλσαμιώτη με τον κεντρικό αγωγό Αγιάς - Κολυμπαρίου) απαιτούνται πιστώσεις ύψους τουλάχιστον 2 εκατ. ευρώ για την επικαιροποίηση ήδη υπαρχόντων μελετών, που εκπονήθηκαν αρκετά χρόνια πριν.
Η χθεσινή σύσκεψη είχε ενημερωτικό χαρακτήρα για όλα τα έργα νομαρχιακού και υπερτοπικού ενδιαφέροντος, τα οποία προωθεί η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων.
Ο νομάρχης, Γρηγόρης Αρχοντάκης έκανε μία πλήρη και αναλυτική παρουσίαση, ανά τομέα, όλων των έργων που είτε έχουν ολοκληρωθεί, είτε βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης, είτε μελετώνται, είτε σχεδιάζονται για το επόμενο διάστημα. Παράλληλα, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που υπάρχουν σε ορισμένα από αυτά ζητώντας τη συνδρομή των κυβερνητικών βουλευτών -κυρίως-, προκειμένου αυτές να ξεπεραστούν, αφού, όπως είπε, οι περισσότερες αφορούν γραφειοκρατικά και άλλα θέματα ελάσσονος σημασίας.

ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΟΝΤΡΕΣ

Στη διάρκεια των τοποθετήσεων και της συζήτησης δεν έλειψαν οι πολιτικές αντεγκλήσεις, χαμηλής έντασης ωστόσο, κυρίως μεταξύ των παριστάμενων βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, Ευτύχη Δαμιανάκη και Μανώλη Σκουλάκη (ο κ. Σήφης Βαλυράκης απουσίαζε) και του βουλευτή της Ν.Δ., Χρήστου Μαρκογιαννάκη, καθώς και μεταξύ των κ. Σκουλάκη - Αρχοντάκη. Κριτική στο έργο της Νομαρχιακής Αρχής άσκησε και ο κ. Δαμιανάκης, κάνοντας λόγο για υστέρηση σε συγκεκριμένους τομείς, γεγονός το οποίο απέδωσε και στην κυβερνητική πολιτική της Ν.Δ.
Ειδικότερα, οι αψιμαχίες μεταξύ των βουλευτών είχαν ως αντικείμενο το έργο της προηγούμενης κυβέρνησης, με τους κ. Δαμιανάκη (κυρίως) και Σκουλάκη να ασκούν κριτική, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν το ΕΣΠΑ οι προηγούμενοι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ (το οποίο ονομάζεται πλέον Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων) και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Σουφλιάς και Σωτήρης Χατζηγάκης.
Παράλληλα, ο κ. Δαμιανάκης τόνισε ότι «η εποχή των ενδιάμεσων παραγόντων, προκειμένου ο καθένας, κατόπιν ενεργειών του, να διασφαλίζει έργα, πέρασε. Ανήκει οριστικά στο παρελθόν. Ο Γιώργος Παπανδρέου έχει μια άλλη αντίληψη και αυτή η αντίληψη θα εφαρμοστεί. Με αυτή την έννοια, η δημόσια διαβούλευση, ο δημόσιος διάλογος και οποιοδήποτε θέμα αφορά την αναπτυξιακή διαδικασία θα είναι αντικείμενο ευρύτατης συζήτησης και διαλόγου».
Απαντώντας, ο κ. Μαρκογιαννάκης έκανε λόγο για μηδενιστική πρακτική, αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την περίπτωση του κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος τον διαδέχθηκε στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης (πλέον ονομάζεται Προστασίας του Πολίτη).
Οι κ. Δαμιανάκης και Σκουλάκης άσκησαν κριτική -στο ΥΠΕΧΩΔΕ ο πρώτος, στον νομάρχη ο δεύτερος-, για το γεγονός ότι δεν έχουν εκπονηθεί μέχρι σήμερα μελέτες για τα τμήματα του ΒΟΑΚ: Κολυμπάρι - Καστέλλι (12 χλμ.), Κολυμπάρι - Βαμβακόπουλο (22 χλμ.), Καλύβες - Σούδα (12 χλμ.) και Άγιοι Πάντες - Bρύσες (6 χλμ.). «Είναι τμήματα για τα οποία οφείλουμε να προχωρήσουμε τις μελέτες και αυτή τη στιγμή δεν υλοποιούνται μελέτες», σημείωσε μετά τη σύσκεψη ο κ. Σκουλάκης, υποστηρίζοντας ότι ο νομάρχης Χανίων δεν διεκδίκησε με σθεναρότητα την ικανοποίηση του συγκεκριμένου αιτήματος.
Απαντώντας στον κ. Σκουλάκη, ο νομάρχης Χανίων τόνισε ότι την ευθύνη για τη μη εκπόνηση των προαναφερόμενων μελετών έχει το ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο, όπως είπε, παρά τις παρεμβάσεις, δεν προχώρησε τη διαδικασία για την εκπόνησή τους.
Κριτική στην κυβέρνηση άσκησε, σε σύντομη παρέμβασή του, και ο δήμαρχος Σούδας Γιάννης Περάκης, ο οποίος τόνισε ότι το 80% των πόρων από το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης δεν πήγε στην περιφέρεια, όπως είχε δεσμευτεί δημόσια ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής. Παράλληλα, ο κ. Περάκης υπογράμμισε ότι οι κ. Σουφλιάς και Χατζηγάκης «μοίρασαν όπως ήθελαν το ΕΣΠΑ», επισημαίνοντας ότι ενδέχεται οι υπογραφείσες συμβάσεις, από τους δύο πρώην υπουργούς, «να καλύπτουν όλες τις πιστώσεις των Τομεακών Προγραμμάτων»!
Και πρόσθεσε: «Δεν μπορεί να γίνει με αυτή τη διαδικασία ούτε το μοίρασμα των χρημάτων, ούτε ο προγραμματισμός του Νομού. Δεν μπορεί να έχει άλλη άποψη η ΤΕΔΚ, άλλη η Νομαρχία, άλλη οι φορείς. Και γι' αυτά δεν φταίει ο Νομάρχης. Φταίει ο τρόπος που έχουν δοθεί οι κατευθύνσεις, με τις πέντε Περιφέρειες, κ.λπ. Πρέπει, λοιπόν, η νέα κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τη θέση της πάνω σε αυτό το θέμα, να πει πώς βλέπει την ανάπτυξη της επαρχίας και αν πραγματικά έχει σκοπό να βάλει σε άλλη βάση το όλο θέμα. Παλιότερα, υπήρχαν συγκεκριμένες θέσεις, συνεδρίαζε το Περιφερειακό Συμβούλιο. Πρέπει να τα δούμε όλα αυτά ώστε να γίνει μια σωστή ιεράρχηση των αναγκών που έχει όχι μόνο ο Νομός μας αλλά και ολόκληρη η Περιφέρεια».
Ένταση δημιουργήθηκε όταν ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων, Γιάννης Ντερμανάκης επιτέθηκε στον νομάρχη, λέγοντας ότι «όλα προχωράνε και τίποτα δεν γίνεται», κάνοντας λόγο για μονομερή ενημέρωση. «Βγες να με καταγγείλεις, Γιάννη. Τι προσπαθείς να κάνεις; Σόου;», απάντησε ο κ. Αρχοντάκης. «Δεν σου επιτρέπω. Εσύ κάνεις σόου με μονομερή ενημέρωση», ανταπάντησε ο κ. Ντερμανάκης. «Δεν σου επιτρέπω να μου μιλάς έτσι», ανέφερε με τη σειρά του ο νομάρχης, χωρίς να δοθεί συνέχεια.

ΕΠΙΘΕΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
ΚΑΤΑ ΒΙΡΒΙΔΑΚΗ


Αξίζει, ακόμη, να σημειωθεί ότι οι κ. Δαμιανάκης και Σκουλάκης επιτέθηκαν στον πρόεδρο της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων, δήμαρχο Χανίων, Κυριάκο Βιρβιδάκη, με αφορμή τις δηλώσεις του τελευταίου στα «Χ.Ν.» για την καθυστέρηση διορισμού γενικών γραμματέων στα Υπουργεία και στην Περιφέρεια Κρήτης. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Βιρβιδάκης, όταν κλήθηκε να σχολιάσει τη μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται στην υλοποίηση του ΕΣΠΑ, επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι «έχουν δημιουργηθεί δεκάδες προβλήματα λόγω της καθυστέρησης διορισμού των γενικών γραμματέων των Υπουργείων και των γραμματέων των Περιφερειών».
«Θέλω, με την ευκαιρία, να πω στον δήμαρχο Χανίων ότι πρέπει να είναι προσεκτικός. Την όποια υστέρηση του Νομού και τις όποιες δικές του υστερήσεις σε ό,τι αφορά τα έργα, τα οποία αυτός πρότεινε, θα πρέπει να τα αποδίδει στην ανίκανη κυβέρνηση της Ν.Δ. που κατήντησε να έχει τη χώρα έρμαιο δύο υπουργών από τη Θεσσαλία, και να μην επικαλείται ως λόγο υστέρησης της ανάπτυξης τις δεκαπέντε ημέρες για τους γενικούς γραμματείς. Αυτό το θεωρώ πολιτικά και ηθικά απαράδεκτο».
Σε ανάλογο ύφος σχολίασε τις δηλώσεις Βιρβιδάκη και ο κ. Σκουλάκης, ο οποίος σημείωσε ότι «διαφωνώ κάθετα» και πρόσθεσε ότι δεν μπορεί ο δήμαρχος Χανίων να επιχειρεί να χρεώσει στη νέα κυβέρνηση την όποια καθυστέρηση στην υλοποίηση έργων από το ΕΣΠΑ, επειδή δεν έχουν ακόμη οριστεί οι γενικοί γραμματείς. «Αυτό τον μάρανε; Από το 2007, που άρχισε το ΕΣΠΑ, μέχρι σήμερα που δεν εντάχθηκε ούτε ένα έργο στην Κρήτη και ιδιαίτερα στα Χανιά δεν τον απασχολεί; Και τον απασχολούν οι 18 ημέρες; Για όνομα του Θεού. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Ας έρθει να συνεργαστούμε, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για το καλό του Νομού μας. Εχθρός μου τα προβλήματα του τόπου, σύμμαχος, δηλώνω, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού», δήλωσε ο κ. Σκουλάκης, επισημαίνοντας ότι το ζητούμενο είναι «η τεκμηριωμένη διεκδίκηση και η συλλογική προσπάθεια».

ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΒΟΑΚ

Στο θέμα του ΒΟΑΚ αναφέρθηκαν οι συμμετέχοντες στη χθεσινή σύσκεψη, με τον νομάρχη Χανίων να επαναλαμβάνει την πάγια θέση του ότι η μόνη λύση για να προχωρήσει το έργο είναι να αντιμετωπιστεί ως ενιαίο και να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης.
«Κατά την άποψή μου η διαδικασία της παραχώρησης είναι μονόδρομος. Και πολύ εύκολα, σήμερα, θα μπορούσα να πω στη νέα κυβέρνηση: “κύριοι, αναλάβετε τις ευθύνες σας και βρείτε 2,5 δισ. από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους, προκειμένου να γίνει ο δρόμος”. Αυτό, όμως, κατά την προσωπική μου άποψη και χωρίς καμία διάθεση αντιπολίτευσης δεν είναι εφικτό Εφικτό είναι, το Υπουργείο Υποδομών, που είναι ο κύριος του έργου, να αποδεχθεί επιτέλους ότι μιλάμε για ένα ενιαίο έργο, συνολικού μήκους 250 και πλέον χιλιομέτρων, από την Κίσαμο έως τη Σητεία. Ως ένα ενιαίο έργο πρέπει να το μελετήσει. Το Υπουργείο οφείλει να "κουμπώσει", να συνδέσει όλες τις επιμέρους μελέτες που γίνονται αυτή τη στιγμή στον ΒΟΑΚ -ο βαθμός ωριμότητας είναι πολύ χαμηλός- και να δει το θέμα της χρηματοδότησης ενιαία», υπογράμμισε ο κ. Αρχοντάκης.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΕΕ/ΤΔΚ

Για το ίδιο θέμα, ο πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Αντώνης Πιταριδάκης επεσήμανε, σε υπόμνημα που έδωσε στους συμμετέχοντες στη σύσκεψη, ότι ο ΒΟΑΚ «αποτελεί το βασικότερο έργο υποδομής πολλαπλής σκοπιμότητας της Κρήτης. Με σειρά παρεμβάσεων προς ΥΠΕΧΩΔΕ, συναρμόδια Υπουργεία, κ.α. ζητούμε τη διεκδίκηση και χρηματοδότηση των έργων που αντιστοιχούν σε όλες τις μελέτες που έχουν προκηρυχθεί και θα συνταχθούν για τον ΒΟΑΚ, δηλαδή για τα 150 χλμ., μέσω του ΕΣΠΑ 2007 - 2013 ή ακόμα και από εθνικούς πόρους. Δεδομένου ότι δεν περιλαμβάνονται στα παραπάνω και σε επίπεδο Νομού Χανίων, τα τμήματα Σούδα - Καλύβες και Βαμβακόπουλο - Κίσαμος (για τα υπόλοιπα τμήματα εντός Νομού Χανίων έχουν ανατεθεί οι τρεις μελέτες), ζητούμε επίμονα και εγγράφως να μελετηθούν τώρα και να ενταχθούν στο Ε.Π. "Προσπελασιμότητα" του ΕΣΠΑ 2007 - 2013, ταυτόχρονα με τις συνδέσεις του ΒΟΑΚ με το λιμάνι Σούδας και το αεροδρόμιο Χανίων, την παράκαμψη Καστελλίου, ως αναπόσπαστο τμήμα του ΒΟΑΚ και τη σύνδεσή του με τον λιμένα Κισάμου».
Παράλληλα, ο κ. Πιταριδάκης τόνισε ότι το ΤΕΕ ζητά «την ολοκλήρωση συνολικά του ΒΟΑΚ μέχρι το 2015 μετά από την εκπόνηση μελέτης τεχνικοοικονομικής διερεύνησης για τις δυνατότητες και τους τρόπους χρηματοδότησής του (απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου 30-1-2008), εκφράζοντας, για άλλη μία φορά, σοβαρές επιφυλάξεις για το ενδεχόμενο κατασκευής του έργου με τη μέθοδο της παραχώρησης.

ΕΥΤ. ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ

Ο κ. Δαμιανάκης, ο οποίος χαρακτήρισε τον ΒΟΑΚ έργο πρώτης προτεραιότητας για την ανάπτυξη του νησιού, σημείωσε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, πως «νομίζω ότι δεν είναι κανείς έτοιμος σήμερα να απαντήσει ποιος θα είναι τελικά ο τρόπος με τον οποίο η Κρήτη θα αποκτήσει ένα πραγματικό βόρειο άξονα ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Αυτό χρειάζεται και μελέτη, χρειάζεται και επιμέρους συζητήσεις. Να το δούμε, βεβαίως, ως έργο συνολικά για την Κρήτη, όμως, νομίζω πως σε ό,τι αφορά το Νομό μας, και ενόψει του ΕΣΠΑ, θα πρέπει να εντάξουμε όσα τμήματα μπορούμε για χρηματοδότηση. Και αυτά μπορούν να αποτελέσουν στη συνέχεια τμήμα του βόρειου άξονα ολόκληρης της Κρήτης, από το Καστέλλι μέχρι τη Σητεία. Ξέρετε πολύ καλά ότι το θέμα της αυτοχρηματοδότησης το απέρριψε ο κ. Σουφλιάς. Είναι για μένα, πάρα πολύ δύσκολο, να προχωρήσει, γιατί δεν ενδιαφέρει τον Ηρακλειώτη, που έχει όλες τις Υπηρεσίες στον τόπο του, να δώσει μεγάλο βάρος στον βόρειο οδικό άξονα, δεδομένου ότι όλα τα πάνε εκεί. Το πρόβλημα αφορά το Λασίθι και τα Χανιά, άρα λοιπόν θέλει μία ιδιαίτερη σε βάθος συζήτηση γι' αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης».

Μ. ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ

Ο κ. Σκουλάκης τόνισε, από την πλευρά του, ότι «είναι το υπ' αριθμόν ένα θέμα ολόκληρης της Κρήτης. Εδώ υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις. Δεν είναι νομίζω δική μας η απόφαση για το πώς θα χρηματοδοτηθεί αυτό το έργο. Αυτό το θέμα θα το αποφασίσει η κυβέρνηση. Εκείνο όμως εμείς σαν Νομός πρέπει να κάνουμε είναι να βρούμε τρόπο να πιέσουμε το Υπουργείο Υποδομών για να χρηματοδοτήσει τις μελέτες για τα τέσσερα τμήματα του ΒΟΑΚ που δεν έχουν εκπονηθεί μέχρι σήμερα».
Ο κ. Σκουλάκης πρόσθεσε ότι «αν είμαστε έτοιμοι μπορούμε να διεκδικήσουμε από την κυβέρνηση όσα παραπάνω χρήματα μπορούμε από κρατικούς και κοινοτικούς πόρους. Και ασφαλώς για τα υπόλοιπα τμήματα να διεκδικήσουμε την υλοποίηση του έργου, με οποιονδήποτε τρόπο προκρίνει η κυβέρνηση. Κανείς δεν αρνήθηκε τα ΣΔΙΤ, αλλά δεν μπορούμε να απεμπολούμε εκ προοιμίου τα δικαίωματά μας ως Νομός και ως Κρήτη γενικότερα, και να λέμε πάμε κατευθείαν στα ΣΔΙΤ, εάν δεν διεκδικήσουμε ό,τι μπορούμε από κρατικούς και κοινοτικούς πόρους».

ΧΡ. ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ

Ο κ. Μαρκογιαννάκης δήλωσε ότι στο θέμα του ΒΟΑΚ «έχουμε μείνει πάρα πολύ πίσω. Συζητάμε και ξανασυζητάμε αυτό το ζήτημα εδώ και πάρα πολλά χρόνια, και στο Περιφερειακό Συμβούλιο, αλλά και σε επίπεδο Νομού, αλλά δεν έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου. Απ' ό,τι αντιλαμβάνεται ο καθένας είναι θέμα χρηματοδότησης. Εξ όσων εγώ τουλάχιστον βλέπω, δεν υπάρχει δυνατότητα χρηματοδότησης από τον κρατικό κορβανά. Φοβάμαι ότι τα χρήματα από το Τομεακό Πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ δεν φτάνουν ή, εν πάση περιπτώσει, έχουν δεσμευτεί. Υπάρχει και η τρίτη πρόταση της λεγόμενης παραχώρησης, δηλαδή κατασκευή από ιδιώτη με ό,τι συνεπάγεται αυτό το πράγμα. Γι' αυτό το μεγάλο έργο η άποψη η δική μου είναι ότι πρέπει να ξανασυνεδριάσει το Περιφερειακό Συμβούλιο, να έχουμε μία τελική απόφαση για τον τρόπο με τον οποίο θα κατασκευαστεί το έργο και από 'κει και πέρα όλοι μαζί οι φορείς του νησιού θα πρέπει να πέσουμε πάνω του και να προσπαθήσουμε να έχουμε επιτέλους ένα έργο το οποίο είναι σημαντικό για όλη την περιφέρεια».
Ερωτηθείς αν τάσσεται υπέρ της παραχώρησης, ο κ. Μαρκογιαννάκης απάντησε ότι «η δική μου θέση είναι να γίνει το έργο. Μακάρι να μπορούσε να γίνει από δημόσιες επενδύσεις. Μακάρι να μπορούσε να χωρέσει στις χρηματοδοτήσεις από το Τομεακό Πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ. Πολύ φοβάμαι ότι αν επιχειρηθεί κάτι τέτοιο το έργο θα το δουν τα εγγόνια μας. Ούτε καν τα παιδιά μας. Γι' αυτό και μοιραίως φοβάμαι -γιατί δεν είναι για μένα η καλύτερη λύση- ότι εντέλει θα καταλήξουμε στην παραχώρηση».

Η ΣΥΣΚΕΨΗ

Συγκεκριμένη ατζέντα, με εισήγηση σε κάθε συνεδρίαση του άτυπου οργάνου, ζήτησε ο κ. Δαμιανάκης. «Η επόμενη συνεδρίαση του άτυπου οργάνου θα είναι για τα αγροτικά ζητήματα και η μεθεπόμενη για τους βιολογικούς καθαρισμούς, ούτως ώστε ένα - ένα έργο να εξειδικεύεται, προκειμένου να βλέπουμε την ωριμότητά του, αλλά και τους υπάρχοντες πόρους, ώστε να εντάσσεται για χρηματοδότηση», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «η πρώτη μας δουλειά, τουλάχιστον των βουλευτών Χανίων του ΠΑΣΟΚ, είναι να επισκεφθούμε την Περιφέρεια και τα Υπουργεία Υποδομών και Αγροτικής Ανάπτυξης για να δούμε τι πόροι υπάρχουν. Και στη συνέχεια να δούμε τις ώριμες μελέτες έργων, προκειμένου αυτά να ενταχθούν».
Στο θέμα των επισκέψεων σε Περιφέρεια και Υπουργεία αναφέρθηκε και ο κ. Σκουλάκης, τονίζοντας ότι «πρέπει, νομίζω, όλοι να ανασκουμπωθούμε. Να δούμε εξαγγελθείσες χρηματοδοτήσεις, από την προηγούμενη κυβέρνηση, για συγκεκριμένα έργα, γιατί δεν προχώρησαν και αν μπορούμε, με όσα συμφωνούμε να προχωρήσουν με τη νέα κυβέρνηση».
Από την πλευρά του, ο κ. Μαρκογιαννάκης σχολίασε ότι «έχει γίνει πολύ καλή δουλειά από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, από άποψη ιεράρχησης και προετοιμασίας - διεκδίκησης, ενόψει του ΕΣΠΑ. Υπάρχουν ασφαλώς κάποιες εκκρεμότητες, αλλά με δεδομένο ότι δεν είναι και απεριόριστη η χρηματοδότηση η οποία θα υπάρχει από το ΕΣΠΑ εκτιμώ ότι ο Νομός έχει τη δυνατότητα αυτή τη στιγμή να διεκδικήσει πολλά πράγματα».
Ο νομάρχης Χανίων, Γρηγόρης Αρχοντάκης ανέφερε ότι «κάποια θέματα, με την ανάληψη της εξουσίας από τη νέα κυβέρνηση, πρέπει να κινηθούν. Έχουν δρομολογηθεί σε πολύ καλό βαθμό, αλλά πρέπει να ξεκολλήσουν γραφειοκρατικά. Νομίζω ότι οι βουλευτές και κυρίως οι κυβερνητικοί βουλευτές, με τις σχέσεις που έχουν με τους υπουργούς της νέας κυβέρνησης, θα μπορέσουν να στηρίξουν το Νομό και να προωθήσουν τα όποια θέματα: μνημειακό συγκρότηση, σχολική στέγη, εγγειοβελτιωτικά έργα, κ.λπ., θέματα που θεωρώ ότι είναι σε υψηλό βαθμό ωρίμανσης. Είμαι βέβαιος ότι με τη στήριξη και των βουλευτών του Νομού θα προχωρήσουμε».
Τέλος, ο πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Αντώνης Πιταριδάκης έκανε λόγο για αναπτυξιακό έλλειμμα στο Νομό Χανίων, τόνισε την ανάγκη να αλλάξει η λογική διαχείρισης του ΕΣΠΑ, προκειμένου να γίνει αποκεντρωτικός και ανακοίνωσε ότι σε περίπου ένα μήνα το ΤΕΕ/ΤΔΚ θα διοργανώσει αναπτυξιακή ημερίδα στα Χανιά «για πραγματική αξιολόγηση και ιεράρχηση προτεραιοτήτων μέσα στα υφιστάμενα στενά οικονομικά πλαίσια».

Αναδημοσίευση από τα «Χανιώτικα νέα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου