Κυριακή 10 Μαΐου 2009

ΙΧΝΗΛΑΤΩΝΤΑΣ - 9/5/2009

«Μπιλιετάκια»
για κλήσεις

«Μπιλιετάκια» σε δεκάδες χιλιάδες πολίτες έστειλε τις προηγούμενες ημέρες ο Δήμος Χανίων. Για να πληρώσουν κλήσεις, από το... 1993 -ενδεχομένως και παλιότερα- μέχρι και σήμερα, για παράνομη στάση - στάθμευση και άλλες παραβάσεις. Συνολικού ύψους περί των 8,5 εκατομμυρίων ευρώ! 

Δεν είναι η πρώτη φορά που πράττει κάτι τέτοιο ο Δήμος. Ούτε η πρώτη, που πολλά από τα όσα καταγράφονται στα «μπιλιετάκια» δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, με αποτέλεσμα τα παράπονα στο δημαρχείο να είναι πολλά, καθημερινά και απολύτως δικαιολογημένα.

Πολλά και τα παράπονα αναγνωστών των «Χανιώτικων νέων». Τηλεφωνικά τα περισσότερα, αλλά και εγγράφως. Δύο χαρακτηριστικές επιστολές ακολουθούν. Αξίζει να τις διαβάσετε.

«Παράβαση δεν έχω κάνει»

Η πρώτη επιστολή, την οποία υπογράφει ο κ. Πανάγιος Κωνσταντίνος, («δυστυχώς πολίτης αυτής της χώρας»), όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, εστάλη στον Δήμο Χανίων. Σε αυτήν αναφέρονται τα εξής:

«Πριν από ένα περίπου χρόνο με μεγάλη μου έκπληξη ενημερώθηκα από τις Υπηρεσίες σας ότι είχα επισκεφτεί την πόλη των Χανίων. Όχι μόνο την είχα επισκεφτεί αλλά είχα κάνει και παράβαση με το αυτοκίνητό μου, όπως με βεβαιώνατε. Έτσι, λοιπόν, πήρα τηλέφωνο στο γραφείο που παρέπεμπε το έγγραφό σας και ενημερώθηκα επίσης ότι το αυτοκίνητό μου με αριθμό κυκλοφορίας ΥΟΙ 9997 είχε κάνει την παράβαση και ήταν μάλιστα και μάρκας Peugeot.

Πήρα τηλέφωνο λοιπόν και διαμαρτυρήθηκα, αφού:
1) Δεν έχω πατήσει το πόδι μου στον Δήμο σας.
2) Ούτε το αυτοκίνητό μου επίσης.
3) Το αυτοκίνητό μου ήταν μάρκας Lada και όχι Peugeot.
4) Η ημέρα παράβασης ήταν εργάσιμη για μένα και βρισκόμουν στην Υπηρεσία μου και το αυτοκίνητό μου ήταν απέξω.

Ολα αυτά τα υποστήριξα και τηλεφωνικώς και με e-mail στις αρμόδιες Υπηρεσίες και νόμιζα πως είχαμε τελείωσει με το θέμα, αφού με διαβεβαίωσαν οι Υπηρεσίες σας ότι πείστηκαν από τις φωτογραφίες που έδειχναν το αυτοκίνητό μου, τον αριθμό του και τη μάρκα του, που καμμία σχέση δεν είχαν με αυτά που λέγατε εσείς και από τα διάφορα έγγραφα που σας απέστειλα με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Σήμερα, με μεγάλη μου έκπληξη, το Τμήμα Προσόδων της Διεύθυνσης Οικονομικών του Δήμου σας μου έστειλε ειδοποίηση πληρωμής 19,08 ευρώ και μάλιστα με απειλεί ότι αν δεν το πληρώσω θα στείλει το λογαριασμό στη ΔΟΥ.

Δυστυχώς για σας, είμαι ένας από εκείνους τους πολίτες που επιμένουν να μην έχουν καμμία απολύτως εκκρεμότητα με τις δημόσιες Υπηρεσίες και ως εκ τούτου με προσβάλει η πλαστή βεβαίωση προστίμου.

Αν σας λείπουν τα χρήματα και θα πάνε και σε καλό σκοπό να σας τα στείλω. Αλλά παράβαση δεν έχω κάνει. Με έχετε ταλαιπωρήσει αρκετά. Μάλλον πρόκειται για κατάχρηση εξουσίας και τριτοκοσμική αντίληψη της σχέσης Υπηρεσιών - πολιτών, Δήμου - πολιτών και ακόμα χειρότερα Δήμου - τουριστών.

Φτάσατε στο σημείο να βεβαιώσετε πλαστή και κατασκευασμένη από τις Υπηρεσίες σας παράβαση... Αν σε κάθε υπηρεσία που ονειρεύεται παραβάσεις και οφειλές πολιτών πρέπει να αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες, τότε η κοινωνία μας είναι κάτι παραπάνω από ζούγκλα.

Συνοδευτικά σας αποστέλλω και την άδεια κυκλοφορίας του τότε αυτοκινήτου μου που αποδεικνύει και τη μάρκα και το αστήριχτο της δήθεν βεβαιωμένης σας παράβασης. Σας παρακαλώ να αποκαταστήσετε την αλήθεια και το όνομά μου το συντομότερο δυνατόν και να μου αποστείλετε ρητή και κατηγορηματική διαβεβαίωση ότι δεν χρωστάω στον Δήμο σας».

«Η ανοχή έχει και όρια»

Η δεύτερη επιστολή, την οποία υπογράφει ο δημοτικός σύμβουλος Ακρωτηρίου Νίκος Πλουμιστάκης, έχει ως εξής:

«Κύριε Δήμαρχε των Χανίων

Τις τελευταίες ημέρες η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, Τμήμα Προσόδων του Δήμου Χανίων, έχει εξαπολύσει ένα κυνηγητό για να εισπράξει, καθώς αναφέρει, χρήματα από παράνομες σταθμεύσεις οχημάτων. 

Είχα την ευκαιρία να σας στείλω προσωπική επιστολή εις την οποία σας εξηγούσα τους λόγους, για τους οποίους η πράξη αυτή της είσπραξης ήτο όχι εκατό τοις εκατό παράνομη, αλλά χίλια τοις εκατό.
Σήμερα έρχομαι να εξηγήσω δημόσια τους λόγους εκείνους που συνιστούν αδίκημα, οι παράνομες αυτές απαιτήσεις. 

Ο κάθε Έλληνας πολίτης φορολογούμενος, ο οποίος πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, έχει αναφαίρετο δικαίωμα χρήσης του οδοστρώματος και δεν μπορείτε εσείς να τον εξαναγκάζετε να πληρώνει επιπλέον χρήματα, βαπτίζοντάς τα τέλη στάθμευσης.

Κατά δεύτερο λόγο, χρήματα για στάθμευση προβλέπονται κατά τους Ευρωπαϊκούς νόμους και όχι μόνο, για τους χώρους εκείνους που προεξοφλούνται τα στοιχειώδη της ελεγχόμενης στάθμευσης, πρωτίστως, δε, η ασφάλεια του οχήματος. Για τους λόγους αυτούς κ. Δήμαρχε δεν έχετε κανένα δικαίωμα να ζητάτε χρήματα θεωρώντας παρανομία την ολιγόλεπτη παραμονή των οχημάτων επί του οδοστρώματος χωρίς την καταβολή χρημάτων.

Εάν το όχημα έχει παραβεί τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ. και εγκυμονεί κινδύνους ή παρακωλύει τη ροή της κυκλοφορίας τότε η Υπηρεσία σας, έχει όχι μόνο δικαίωμα αλλά και υποχρέωση να προβεί σε επίδοση κλήσεως, ακόμα και σε αφαίρεση πινακίδων. 

Η αναγραφή επί της ειδοποιήσεως ότι σε περίπτωση που δεν πληρωθεί το ποσό του προστίμου, στην προθεσμία που έχετε ορίσει, ο Δήμος έχει δικαίωμα να προχωρήσει στην άμεση αποστολή των στοιχείων στη Δ.Ο.Υ. Χανίων είναι πράξη τρομοκρατίας και απειλής κατά του πολίτου.

Για τους λόγους αυτούς ζητώ την άμεση παρέμβαση του Εισαγγελέα, θεωρώντας, ότι η πράξη αυτή αποτελεί μείζον ηθικό θέμα, συνιστά δε αδίκημα ως πράξη απειλής και τρομοκρατίας.

Κύριε Εισαγγελέα, προστατεύσετε τους πολίτες από τις πράξεις εκείνες που όχι μόνο δε συνάδουν με ένα ευνομούμενο κράτος, που θέλει να θεωρείτε Ευρωπαϊκό, αλλά και αποτελούν πράξεις παραβίασης των συνταγματικών δικαιωμάτων του Έλληνα πολίτη».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου