Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2009

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Μείζον πρόβλημα
το κυκλοφοριακό

Συνολική
αντιμετώπιση
και όχι πρόχειρες
και αποσπασματικές
λύσεις ζητά
ο Πολιτιστικός
Σύλλογος
της περιοχής


Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ

Να αντιμετωπιστεί συνολικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον Πλατανιά,« δηλαδή από την αρχή μέχρι το τέλος του οικισμού, ώστε να δοθούν ολοκληρωμένες λύσεις στρατηγικού χαρακτήρα», ζητά από τη Δημοτική Αρχή ο Πολιτιστικός - Αναπτυξιακός Σύλλογος της περιοχής.
Παράλληλα, καταθέτει συγκεκριμένες προτάσεις προς αυτήν την κατεύθυνση, που προέκυψαν από την εσπερίδα, με θέμα «Κυκλοφορία και περιβάλλον σε αναπτυγμένους τουριστικά οικισμούς. Το παράδειγμα του Πλατανιά Χανίων», που διοργάνωσε στις 28 Αυγούστου 2009.
Ταυτόχρονα, τονίζει ότι πέραν από τις όποιες ενέργειες γίνουν για το κυκλοφοριακό, «ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί τόσο στην αστυνόμευση του Πλατανιά και της ευρύτερης περιοχής όσο και στον έλεγχο της τροχαίας κίνησης, ώστε να προλαμβάνονται παραβατικές συμπεριφορές και να τονωθεί το αίσθημα ασφάλειας, σιγουριάς και εμπιστοσύνης.
Για επτά συναπτούς μήνες τον χρόνο, από Απρίλιο μέχρι και Οκτώβριο, ο Πλατανιάς συγκεντρώνει πάνω από 15.000 κατοίκους, γεγονός που δικαιολογεί την ίδρυση Αστυνομικού Τμήματος εντός του δημοτικού διαμερίσματος», σημειώνει ο Πολιτιστικός - Αναπτυξιακός Σύλλογος Πλατανιά.

“ΟΧΙ” ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΛΑΤΑΝΙΑ


Ο Σύλλογος επισημαίνει πως «όλοι συμφωνούν ότι υπάρχει πρόβλημα με τις υποδομές στον Πλατανιά και το πρόβλημα αυτό πρέπει επειγόντως να αντιμετωπιστεί διότι υπάρχουν πολλά παράπονα, ιδιαίτερα από τους ξένους επισκέπτες του Πλατανιά, επειδή δεν μπορούν να περπατήσουν με ασφάλεια και άνεση στην παλαιά εθνική οδό».
Το θέμα τέθηκε στην εσπερίδα, τονίζει ο Σύλλογος, σημειώνοντας ότι «όλοι διαφώνησαν με την πρόταση του Δήμου και του μελετητή του ΤΕΙ Αθηνών, Γιάννη Χρυσουλάκη, για την ανακατασκευή της πλατείας του Πλατανιά και τη μετατροπή της σε νησίδα κυκλοφορίας. Και αυτό επειδή η λύση αυτή δεν αντιμετωπίζει το κυκλοφοριακό σε όλο το μήκος του οικισμού και της παλαιάς εθνικής οδού και διαρρηγνύει την κοινωνική και οικιστική συνοχή του οικισμού, δημιουργώντας μία επιπλέον εστία θορύβου, οχλοβοής και κινδύνου, στο κέντρο του Πλατανιά. Και, ακόμα, επειδή περιορίζει τον χώρο για τους πεζούς, και τον "χαρίζει" στα αυτοκίνητα».

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Ο Πολιτιστικός - Αναπτυξιακός Σύλλογος Πλατανιά βάζει στο τραπέζι του διαλόγου συγκεκριμένες προτάσεις για το κυκλοφοριακό, οι οποίες κατατέθηκαν στη διάρκεια της εσπερίδας από τους ομιλητές.
• Επισημαίνει ότι «χρειάζεται όραμα, σχέδιο και έξυπνη αναδιοργάνωση των υπαρχόντων δρόμων και όχι νέοι δρόμοι που για να χαραχθούν, να αποζημιωθούν και να δημοπρατηθούν θα περάσουν πολλά χρόνια και θα κοστίσουν πολλά χρήματα. Χρειάζεται επίσης να προωθηθεί η εφαρμογή του σχεδίου πόλης, που θα ολοκληρώσει μακροπρόθεσμα το οδικό δίκτυο του οικισμού.
• «Τονίζει ότι χρειάζεται η αναδιοργάνωση αυτή, αφενός να λαμβάνει υπόψη ειδικές ομάδες, όπως οι ηλικιωμένοι, οι μητέρες με τα καρότσια, οι οικογένειες και οι ανάπηροι, αφετέρου να παραδειγματιστεί από άλλες περιπτώσεις στην Ελλάδα όπως το Ρέθυμνο, η Καρδίτσα κ.λπ.».
• Σημειώνει ότι «ο Δήμος θα πρέπει να εξετάσει και τις ιδέες που έχει επανειλημμένα διατυπώσει ο Πολιτιστικός Σύλλογος, δηλαδή:
- να μην υποβαθμιστεί η πλατεία σε νησίδα κυκλοφορίας.
- να μεγαλώσουν τα πεζοδρόμια σε βάρος του δρόμου.
- να γίνει ενιαία διατομή του οδοστρώματος στα 6,5 μέτρα.
- να μην επιτρέπεται η στάθμευση επί της παλαιάς εθνικής οδού.
- να δημιουργηθούν κοίλα ή εσοχές σε τακτά διαστήματα, σε όλο το μήκος του οικισμού, για προσωρινή στάση των αυτοκινήτων και φορτοεκφόρτωση λεωφορείων και φορτηγών προμηθευτών».
Όπως τονίζει ο Σύλλογος, «με τις ιδέες αυτές συμφωνεί κατ' αρχήν ο συγκοινωνιολόγος, Δημήτρης Μηλάκης της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του Πολυτεχνείου Αθηνών, ο οποίος πρόσθεσε τα εξής, ως προς τους βασικούς άξονες που θα πρέπει να εστιάσουν οι παρεμβάσεις:
- Σημειακές κατασκευαστικές διαμορφώσεις για την αναβάθμιση και αύξηση της ασφάλειας κίνησης του πεζού.
- Ανάδειξη της κεντρικής πλατείας του οικισμού με κριτήρια τη διεύρυνση του χώρου για την κίνηση και στάση του πεζού, την αισθητική αναβάθμισή της και την υποβάθμιση της ταχύτητας διέλευσης των οχημάτων.
- Διαχείριση της στάσης και της στάθμευσης των αυτοκινήτων με απαγόρευσή της σε συγκεκριμένα τμήματα μέσω συγκεκριμένων κατασκευαστικών μέτρων.
- Ένταξη του ποδηλάτου.
- Συνδέσεις με το παραλιακό τμήμα».
Καταλήγοντας, το Δ.Σ. του Πολιτιστικού - Αναπτυξιακού Συλλόγου Πλατανιά εκφράζει την πεποίθηση ότι «τα μέτρα αυτά θα αναβαθμίσουν αισθητικά τον Πλατανιά, αφού προβλέπεται να γίνουν φυτεύσεις δέντρων, θα εξασφαλίσουν άνετη κυκλοφορία των πεζών σε ένα ωραίο περιβάλλον, ομαλή και απρόσκοπτη ροή των αυτοκινήτων σε χαμηλή ταχύτητα και με λιγότερο θόρυβο, ομαλή φορτοεκφόρτωση των τουριστικών λεωφορείων χωρίς παρεμπόδιση της κυκλοφορίας και ένα αναβαθμισμένο αστικό περιβάλλον στον Πλατανιά, το οποίο θα έχει άμεσες και θετικές επιπτώσεις στην οικονομία του τόπου».
Υπενθυμίζεται ότι στην εσπερίδα, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Αύγουστο, συμμετείχαν ειδικοί συγκοινωνιολόγοι, βουλευτές του Νομού Χανίων, η Δημοτική Αρχή Πλατανιά, εκπρόσωποι των τουριστικών γραφείων που δραστηριοποιούνται στον Πλατανιά και εκπρόσωποι αρχών και φορέων, όπως η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων, το Πολυτεχνείο Κρήτης, η ΔΕΣΕ, το Τμήμα Τροχαίας Χανίων και Σύλλογοι Ξενοδόχων.

Αναδημοσίευση από τα «Χανιώτικα νέα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου