Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2009

ΙΧΝΗΛΑΤΩΝΤΑΣ - 21/2/2009

Συνάντηση
με Παπαληγούρα
για την Κίσαμο


Συνάντηση με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Αναστάση Παπαληγούρα για το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κισάμου με Αντικύθηρα - Κύθηρα - Πελοπόννησο θα έχει αντιπροσωπεία του Νομού Χανίων, τη Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου, στις 11 το πρωί, στην Αθήνα.

Το ραντεβού κλείστηκε μετά από πρωτοβουλία του βουλευτή Χανίων της Ν.Δ. Στέλιου Νικηφοράκη, όπως μας αποκάλυψε, απαντώντας σε σχετική μας ερώτηση, η δήμαρχος Κισάμου Φρόσω Σκουλάκη, με την οποία επικοινωνήσαμε τηλεφωνικά για να επιβεβαιώσουμε την πληροφορία. Το ποιοι θα συμμετέχουν από το Νομό Χανίων στη συνάντηση δεν έχει καθοριστεί.

Το ραντεβού, όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού σε αυτό αναμένεται -λογικά- να ξεκαθαρίσει το τοπίο αναφορικά με το τι ακριβώς θα γίνει στην προαναφερόμενη άγονη γραμμή.

Ηδη, πάντως, ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Πάνος Καμμένος, απαντώντας, πριν από μερικές ημέρες, σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή έχει κάνει αναφορά στο θέμα, όπως προκύπτει από τα πρακτικά της Βουλής, λέγοντας τα εξής:

«Οσον αφορά τα Κύθηρα, κάναμε τις αλλαγές τις οποίες είχαμε προαναγγείλει και θέλω εδώ να καθησυχάσω και τους πολίτες στο Καστέλλι, διότι έχει δημιουργηθεί ένα θέμα χωρίς να υφίσταται. Ξέρετε ότι το Καστέλλι είχε μια σύνδεση μέσω Κυθήρων - Αντικυθήρων με τον Πειραιά. Δεν πρόκειται να αλλάξει αυτή η σύνδεση.

Στα Κύθηρα τα δρομολόγια έχουν βγει στον διαγωνισμό, έχει γίνει ο διαγωνισμός και έχουμε προσφορές, μάλιστα με σύγχρονα πλοία, όχι με το “Μυρτιδιώτισσα”, με το οποίο ταλαιπωρήθηκαν αρκετά και το γνωρίζουν οι κάτοικοι και οι πολίτες που το χρησιμοποιούσαν, αλλά μ’ ένα σύγχρονο πλοίο, όπως το “Βιτσέντζος Κορνάρος”, που κατέθεσε προσφορά, ένα σύγχρονο πλοίο, που για οχτώ χρόνια ζήτησε το δρομολόγιο και με υποχρέωση αντικατάστασής του με καινούριο πλοίο μέσα σ’ αυτήν την οκταετία.

Τα δρομολόγια είναι από τον Πειραιά - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλλι, ένα δρομολόγιο και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο Γύθειο - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλλι. Δύο προσεγγίσεις, λοιπόν, στο Καστέλλι αντί για μια, άρα οι φίλοι μας από το Καστέλλι δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν -θα το απαντήσουμε βεβαίως και στους τοπικούς φορείς και στους συναδέλφους βουλευτές που το ζήτησαν και στη Δήμαρχο- και ένα δρομολόγιο με το ίδιο πλοίο, από Πειραιά - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Ρέθυμνο.

Αυτό μπήκε ως παραπάνω δρομολόγιο για τον εξής λόγο: διότι έτσι θα μπορέσει να έχει μεταφορικό έργο, άρα να συμφέρει να μπει ένα σύγχρονο και γρήγορο πλοίο, να λυθεί για πάντα το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν κυρίως τα Αντικύθηρα, διότι τα Αντικύθηρα βρίσκονται στη μέση ακριβώς του Αιγαίου με δύσκολες καιρικές συνθήκες, μ’ ένα λιμάνι που βλέπει πάνω στον βοριά, που δύσκολα προσεγγίζει το μικρό πλοίο που κάνει τη Νεάπολη - Δίον - Κύθηρα».

Σιωπή...

Στις 17 Φεβρουαρίου γράφαμε ότι «άρχισαν τα όργανα», με αφορμή τη δριμεία επίθεση κατά της ΑΝΕΚ, για τα όσα συμβαίνουν στην ΑΝΕΝ, από τη δήμαρχο Κισάμου Φρόσω Σκουλάκη και τον εκπρόσωπο του Δήμου στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Νότου Μανώλη Χουρδάκη. Επίθεση που αφορούσε άμεσα και τη Διοίκηση της ΑΝΕΝ. «Αναμένουμε με ενδιαφέρον τη συνέχεια», σημειώναμε.

Η συνέχεια ήταν αναμενόμενη. Σιωπή από την ΑΝΕΚ, σιωπή και από την ΑΝΕΝ. Μόνο που αρκετοί από τους εκατοντάδες πολίτες, οι οποίοι, πριν από δέκα περίπου χρόνια, προσέφεραν χρήματα από το υστέρημα ή από το περίσσευμά τους για να αγοράσουν μετοχές της ΑΝΕΝ, συμμετέχοντας στην προσπάθεια, στο όραμα, δεν έχουν διάθεση να σιωπήσουν.
Ενας απ' αυτούς τους πολίτες, ο κ. Σ. Μιχαλακόπουλος, έστειλε στη στήλη την παρακάτω επιστολή, εκφράζοντας τον έντονο προβληματισμό του για την πορεία της ΑΝΕΝ, αλλά και για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κισάμου με την Πελοπόννησο. Παράλληλα, θέτει και μια σειρά από ερωτήματα. Γράφει, λοιπόν, ο κ. Μιχαλακόπουλος:

«Κύριε Γεωργακάκη

Είμαι ένας απ' τους εκατοντάδες, ρομαντικούς ή αφελείς, που το 1999 πιστέψαμε πως με τις λίγες δυνάμεις μας, θα μπορούσαμε να κάνουμε πραγματικότητα, ένα σχεδίασμα: να συνθέσουμε συγκοινωνιακά την Κρήτη με την Πελοπόννησο. Έτσι γεννήθηκε η ΑΝΕΝ. Κάπως έτσι άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά η ιδέα της σύνδεσης της Δυτικής Κρήτης και της Κισάμου με τη Δυτική Ελλάδα.

Σήμερα, μετά τα όσα έχουν μεσολαβήσει και τα όσα αφορούν την ανάπτυξη της Κισάμου αλλά και την εταιρεία της ΑΝΕΝ, ζητώ, όπως και πολλοί άλλοι, απαντήσεις στα εξής:

1. Τι έχουν να πουν τώρα οι πολιτευτές για τα θέματα αυτά, που προεκλογικά αφιέρωναν μεγάλο μέρος της υποσχεσιολογίας τους στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Κρήτης - Μοριά;
2. Τι έχουν να πουν οι Νομάρχες Χανίων, Μεσσηνίας, Λακωνίας; Οι τωρινοί και οι παλιοί; Πότε θα μιλήσουν; Πριν από κάποιες εκλογές;
3. Τι λένε οι δημοτικοί άρχοντες επίσης, των αντίστοιχων Δήμων; Δεν τους ενδιαφέρει τι απέγινε η εταιρεία λαϊκής βάσης που στηρίξανε;
4. Γιατί τόση σιωπή απ' τους διοικούντες της ΑΝΕΚ και ΑΝΕΝ; Δεν νοιώθουν ότι είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν τους μετόχους, αλλά και γενικότερα τους πολίτες, για όσα διαδραματίζονται σχετικά με τον σχεδιασμό της ανάπτυξης της Δυτικής Κρήτης και ό,τι αφορά το λιμάνι της Κισάμου και την πορεία της ΑΝΕΝ; Είναι δυνατόν, η Πολιτεία να σχεδιάζει ό,τι σχεδιάζει και το Δ.Σ. της ΑΝΕΝ να είναι άφαντο; Σε ποια περίπτωση θα έπρεπε να έχουμε μια έκτακτη ενημέρωση; Τι θα έπρεπε να συμβεί;

Ολα όσα συμβαίνουν τώρα σχετικά με τα παραπάνω ζητήματα δεν είναι τυχαία. Κατά τη γνώμη μου στο ζήτημα είναι ανάγκη να παρέμβει η Δικαιοσύνη, να επιληφθεί του ζητήματος και να ξεκαθαρίσει το ζήτημα απ' την ίδρυση της ΑΝΕΝ καταστατικά, μέχρι και σήμερα.

Δεν μπορεί, για παράδειγμα, την περίοδο που η εταιρεία θα έπρεπε να διαμαρτύρεται έντονα για τον σχεδιασμό - εκ μέρους του κράτους - της άγονης γραμμής στην Δυτική Κρήτη, αυτή να έχει το καράβι σε επ' αόριστον επισκευή.

Υπάρχουν πάρα πολλά παρόμοια ερωτήματα. Πιστεύω πως είναι ανάγκη, οι μέτοχοι και όλοι οι αρμόδιοι και εμπλεκόμενοι φορείς, να κινητοποιηθούν και να απαιτήσουν τα αυτονόητα:
1. Να παραμείνει η Κίσαμος στον σχεδιασμό της άγονης γραμμής.
2. Να τοποθετηθεί το Δ.Σ. της ΑΝΕΝ επί όλων των θεμάτων.
3. Οι φορείς ας πάρουν θέση επί του θέματος σύνδεσης και ανάπτυξης της νοτιοδυτικής Ελλάδος».

Θα δοθούν απάντησεις για όλα τα παραπάνω και άλλα πολλά; Ή οι ερωτηθέντες θα αγνοήσουν τα ερωτήματα των πολιτών, ως συνήθως;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου