Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2009

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
Επέκταση στα... λόγια

Επιταγές
χωρίς
αντίκρισμα
οι υποσχέσεις
περί δημοπράτησης
του έργου
επέκτασης και
δημιουργίας
νέου πύργου
ελέγχου ενώ...
τα προβλήματα
συνεχίζονται


Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ

Επιταγές χωρίς αντίκρυσμα έχουν αποδειχθεί μέχρι σήμερα όλες οι κατά καιρούς, τα τελευταία χρόνια, κυβερνητικές υποσχέσεις περί άμεσης δημοπράτησης του έργου επέκτασης του αερολιμένα Χανίων και δημιουργίας νέου σύγχρονου πύργου ελέγχου.
Όπως είναι γνωστό, οι υπάρχουσες υποδομές του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» αδυνατούν να καλύψουν επαρκώς τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες της Δυτικής Κρήτης, την ίδια ώρα που το προσωπικό δίνει τη δική του «μάχη» για να μην παρατηρούνται προβλήματα στην 24ωρη λειτουργία του αεροδρομίου, δεδομένου ότι οι ελλείψεις σε συγκεκριμένες θέσεις είναι πολλές και σημαντικές, όπως κατ' επανάληψη έχουν καταγγείλει οι εργαζόμενοι, γεγονός που παραδέχεται και ο αναπληρωτής αερολιμενάρχης Κώστας Τσιώρος.
Ο κ. Τσιώρος τόνισε, μιλώντας στα «Χ.Ν.», ότι η επέκταση του κτηρίου του αεροσταθμού αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στο 2010, σύμφωνα με τη μέχρι σήμερα ενημέρωση, σημειώνοντας, πάντως, ότι «αυτά είναι σχετικά, δεδομένης της ρευστής πολιτικής κατάστασης».
Ο κ. Τσιώρος γνωστοποίησε, ακόμη, ότι στη μελέτη για την επέκταση και το νέο πύργο ελέγχου «έχουν συμπεριληφθεί και προτάσεις βελτίωσης των υπαρχουσών υποδομών, των υποδομών του αερολιμένα, έτσι όπως υφίσταται αυτή τη στιγμή. Στις προθέσεις μου είναι το φθινόπωρο να ξεκινήσουν κάποιες διαδικασίες για τη βελτιστοποίηση των ήδη υπαρχουσών υποδομών. Υπάρχουν κάποια θέματα, όμως μεσούσης της περιόδου αιχμής είναι δύσκολο να τα δούμε. Τελειώνοντας η περίοδος αιχμής και στην προσπάθειά μας την επόμενη περίοδο να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί θα δούμε μήπως μπορούμε κάποιες από αυτές τις υποδομές να τις υλοποιήσουμε σχετικά άμεσα», υπογράμμισε ο κ. Τσιώρος.
Αναφερόμενος σε θέματα προσωπικού παραδέχθηκε πως «είναι γεγονός ότι λειτουργούμε με ελλιπές προσωπικό, με ελλιπείς υποδομές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Γιατί η 24ωρη λειτουργία δοκιμάζει και τις υποδομές και το προσωπικό, το οποίο πρέπει να είναι διαρκώς παρόν».
Κληθείς να διευκρινίσει πόσες είναι οι κενές θέσεις εργαζομένων στον αερολιμένα, ο κ. Τσιώρος επισήμανε ότι «λείπουν αρκετοί. Θεωρώ ότι το προσωπικό πρέπει να διπλασιαστεί. Υπάρχουν πιεστικές και άμεσες ανάγκες στελέχωσης νευραλγικών τομέων. Ειδικά φέτος, που ο αερολιμένας Χανίων δεν έχει τη στήριξη εποχικού προσωπικού, όπως άλλες χρονιές. Κάθε χρόνο προσλαμβάνονταν, ως εποχικό προσωπικό, οκτώ με δέκα άτομα. Αυτό φέτος δεν έγινε, λόγω έλλειψης κονδυλίων. Προκύπτει, δηλαδή, και αυτό το πρόβλημα».
Σύμφωνα με τον ίδιο, ένα ακόμη πρόβλημα είναι η μείωση των κονδυλίων που δίδονται για τις λειτουργικές ανάγκες του αεροδρομίου.
«Γνωρίζουμε τα προβλήματα, όμως ως αποκεντρωμένη Υπηρεσία ενός κεντρικού φορέα δεν μπορούμε να αυτοδιοικηθούμε. Αυτό είναι σαφές», δήλωσε ο κ. Τσιώρος, τονίζοντας, πάντως, ότι παρά τις δεδομένες δυσκολίες «ο αερολιμένας θεωρώ ότι ανταπεξέρχεται στις αυξημένες ανάγκες».

ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ

Αναφερόμενος στο θέμα των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών, ο κ. Τσιώρος είπε ότι «γίνεται μια προσπάθεια και έχουν ήδη υποβληθεί σχέδια στην Αθήνα για την αύξηση των θέσεων στάθμευσης, στον υπάρχοντα χώρο, από 8 που είναι σήμερα σε 12 έως 14. Είναι κάτι το οποίο διερευνάται. Επίσης, βρίσκεται σε διαδικασία υλοποίησης η διαμόρφωση ενός χώρου ο οποίος θα διατεθεί για τη γενική αεροπορία και ελπίζω ότι από την επόμενη σεζόν θα έχουμε εκεί τη δυνατότητα φιλοξενίας είτε μικρών αεροσκαφών γενικής αεροπορίας (8 έως 10), είτε μεγαλυτέρων αεροσκαφών (business jet), τα οποία και αυτά μας αφήνουν χρήσιμο συνάλλαγμα και προβάλλουν και τον αερολιμένα και την περιοχή των Χανίων», τόνισε ο κ. Τσιώρος.
Ο ίδιος δεν παρέλειψε να σχολιάσει πρόσφατο ρεπορτάζ των «Χ.Ν.», σύμφωνα με το οποίο δεν κατέστη δυνατόν να βρεθεί χώρος στάθμευσης στο αεροδρόμιο Χανίων για έξι μικρά ιδιωτικά αεροσκάφη από τη Σλοβακία, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να καταλήξουν στη Σητεία για ολιγοήμερες διακοπές, αν και ο αρχικός προορισμός τους ήταν τα Χανιά.
«Όσον αφορά την "άρνηση" στάθμευσης των έξι ιδιωτικών αεροσκαφών από τη Σλοβακία εκείνο που πρέπει να παρατηρηθεί είναι το εξής: σαφώς μιλάμε για περιορισμένο χώρο γενικής αεροπορίας. Οι θέσεις είναι γύρω στις 10 - 12. Κατά τη θερινή περίοδο έχουμε αυξημένο ενδιαφέρον και από φορείς της χώρας, οι οποίοι καταλαμβάνουν τις θέσεις, με αποτέλεσμα τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο να μην υπάρχει επάρκεια θέσεων για την ασφαλή στάθμευση των έξι αεροσκαφών. Προτεραιότητα για εμάς αυτή την περίοδο έχει η εξυπηρέτηση πτήσεων τσάρτερ και μία θέση στάθμευσης πιστέψτε με κάνει διαφορά».

Επέκταση αεροσταθμού
και νέος πύργος ελέγχου

Το έργο περιλαμβάνει την επέκταση του αεροσταθμού κατά 15.586 τ.μ., την κατασκευή νέου πύργου ελέγχου αεροσκαφών συνολικής επιφάνειας 500 τ.μ. περίπου, την αναδιαρρύθμιση - αναβάθμιση των χώρων του υφιστάμενου αεροσταθμού και την επέκταση του περιβάλλοντος χώρου. Ο νέος αεροσταθμός θα μπορεί να εξυπηρετεί 2.100 επιβάτες και προς τις δυο κατευθύνσεις ή 1.400 επιβάτες ανά κατεύθυνση σε ώρα αιχμής.

Αναδημοσίευση από τα «Χανιώτικα νέα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου