Παρασκευή 20 Αυγούστου 2010

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ
Η αιχμηρή 
συνέντευξη
Μαρκογιαννάκη

Σκέφτομαι σοβαρά το ενδεχόμενο υποψηφιότητάς μου στην Κρήτη. Δεν θα κάνω κάποια προπετή ενέργεια. Θα το μετρήσω. Ξέρω τι σημαίνει να είμαι υποψήφιος εκεί που το κόμμα έχει δώσει το χρίσμα σε άλλον. 

Δεν ξέρω αν η ΝΔ θα φτάσει σε θέμα διαγραφής μου. Εγώ από τη ΝΔ πρέπει να διαγραφώ για πολύ σοβαρό λόγο που θα είναι σε θέση να σβήσει  προσφορά 30 ετών. 

Το ενδεχόμενο της διαγραφής δεν θα μετρήσει στην απόφασή μου να είμαι υποψήφιος. Εκείνοι που επισείουν τέτοιες απειλές πρέπει να ξέρουν ότι θα επισύρουν το αντίθετο αποτέλεσμα. 

Τι ανεξάρτητος είναι ο Πλακιωτάκης όταν η ΝΔ λέει «δίνω χρίσμα». Στις αυτοδιοικητικές εκλογές το 95% δηλώνουν ανεξάρτητοι ενώ στηρίζονται φανατικά από κομματικούς μηχανισμούς. 

Δε νομίζω ότι η ΝΔ εκείνο που αυτή τη στιγμή πρέπει να κάνει στην Κρήτη είναι να διεμβολίσει τη Μπακογιάννη ή τον οποιονδήποτε. Αν σκεφτόμαστε έτσι... χαιρετίσματα στην εξουσία. 

Εφόσον αποφασίσω να θέσω υποψηφιότητα θα κάνω κάλεσμα στη ΝΔ και τον Πλακιωτάκη «να τα βρούμε». Πιστεύω ότι θα υπερτερούσα διότι αυτό που θα κατέθετα δεν θα ήταν διεμβολισμός.

Αν αποφασίσω τελικά να κατέβω υποψήφιος μία από τις παραμέτρους που βάζω στο μυαλό μου είναι και η απόσυρση Πλακιωτάκη. 

Η υποψηφιότητα Πλακιωτάκη δεν είναι αυτοδιοικητική. Ούτε η δική μου θα είναι εφόσον υπάρξει. Είναι καθαρά πολιτική υποψηφιότητα. 

Ο Πλακιωτάκης δεν είναι όργανο που αποφασίζει. Υπάρχουν όργανα που αποφασίζουν και για τον Πλακιωτάκη και για τον Μαρκογιαννάκη. Στις διαδικασίες επιλογής του, δεν συμμετείχα. 

Στην Κρήτη δεν είμαι ξεκάρφωτος, ούτε χθεσινός. Με ξέρουν και οι πέτρες. Δε θέλω να εγκλωβιστώ σε μία στενή στήριξη οποιουδήποτε σχηματισμού. Θα απευθυνθώ στην κοινωνία. Αν η Μπακογιάννη  με στηρίξει. Πάσα  προσφορά δεκτή.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ο βουλευτής της ΝΔ, Χρήστος Μαρκογιαννάκης, μιλώντας στην εκπομπή «Παιχνίδια Εξουσίας» που παρουσιάζουν στο ΚΑΝΑΛΙ 1 του Πειραιά, στους 90,4, ο Βασίλης Σκουρής και η Μαριτίνα Ζαφειριάδου, δήλωσε τα εξής:

Δημ: Οι εφημερίδες σήμερα γράφουν για Πλακιωτάκηδες και Μαρκογιαννάκηδες στην Κρήτη…

Δεν το βλέπω έτσι εγώ. Υπάρχει μία μικροπαρεξήγηση διότι εγώ δεν ανακοίνωσα καμία υποψηφιότητα, απλά εξέφρασα τη δυσφορία μου διότι δεν συμμετείχα στις διαδικασίες οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα την επιλογή του κ. Πλακιωτάκη. 

Δημ: Αλήθεια ούτε ο κ. Πλακιωτάκης επικοινώνησε μαζί σας μετά; 

Ο κ. Πλακιωτάκης με είδε την ημέρα που ανακοινώθηκε το όνομά του. Κι είχαμε και μία τηλεφωνική επικοινωνία προ μηνός περίπου όταν άρχισε να διαφαίνεται το ενδεχόμενο της υποψηφιότητας του αλλά έχω την εντύπωση ότι δεν είναι το όργανο που αποφασίζει ο κ. Πλακιωτάκης. Υπάρχουν άλλα όργανα τα οποία αποφασίζουν για τον Πλακιωτάκη, για τον Μαρκογιαννάκη, για τον οποιοδήποτε. Εγώ σε οποιοδήποτε όργανο ή σε οποιαδήποτε συζήτηση με αντικείμενο το συγκεκριμένο θέμα, δεν συμμετείχα. 

Δημ: Ο κ. Πλακιωτάκης είναι αυτοδιοικητική υποψηφιότητα; 

Θέλετε να σας πω τα αυτονόητα. Προφανώς δεν είναι αυτοδιοικητική η υποψηφιότητα Πλακιωτάκη, ούτε η δική μου εφόσον υπάρξει. Είναι καθαρά πολιτική. 

Δημ: Εσείς το σκέφτεστε πάντως κ. Μαρκογιαννάκη...

Και το σκέφτομαι και σοβαρά. Δε θα κάνω κάποια ενέργεια προπετή. Θα το ζυγίσω, θα το μετρήσω, ξέρω τι σημαίνει το να είμαι υποψήφιος εκεί που το κόμμα έχει δώσει χρίσμα σε κάποιον άλλο. 

Δημ: Εννοείτε διαγραφή; 

Δεν ξέρω αν θα φτάσουμε σε θέμα διαγραφής διότι εγώ από τη ΝΔ θα πρέπει να διαγραφώ για ένα λόγο πολύ σοβαρό ο οποίος θα είναι σε θέση να σβήσει την προσφορά 30 ετών, προσφορά πολύ μεγάλη. Όταν τα βρίσκεις έτοιμα, τα κληρονομείς και τα διαχειρίζεσαι απλά τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Όταν όμως δημιουργείς κάτι στη ζωή σου και το προσφέρεις στη συνέχεια προς χάρην μιας ιδεολογίας ή μιας παρατάξεως είναι σοβαρά τα πράγματα. Ότι δημιούργησα στη ζωή μου επαγγελματικά, επιστημονικά το κατέθεσα στο «θυσιαστήριο» που λέγεται ΝΔ και δε βρήκα τίποτα έτοιμο. 

Δημ: Αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει και αντίστροφα; Δηλαδή να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα για την απόφασή σας να κατέβετε ως υποψήφιος περιφερειάρχης; Το ενδεχόμενο, δηλαδή, να καταστρέψετε με μιας όλα αυτά που έχετε χτίσει τόσα χρόνια...

Δε νιώθω ότι τα καταστρέφω.

Δημ: Διαρρέει πάντως η Ρηγίλλης ότι αν κατέβετε θα σας διαγράψουν. Σας φοβίζει η διαγραφή; 

Δε θα μετρήσει στη συνείδησή μου και στην απόφασή μου ουδόλως αυτό το ενδεχόμενο. Σε μένα ως άτομο και ως προσωπικότητα εκείνοι που επισείουν τέτοιου είδους απειλές θα πρέπει να ξέρουν ότι θα επισύρουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Είμαι τέτοιος άνθρωπος. Προτιμώ μία συζήτηση επιπέδου, πολιτισμένη, με εξηγήσεις εκατέρωθεν για πιο λόγο, δηλαδή, έγινε αυτή η παράλειψη και δεν είχα κάποια ενημέρωση ή οτιδήποτε άλλο από το να μου λένε «μην το κάνεις διότι θα διαγραφείς». 

Δημ: Διαρρέουν από χθες ότι σκέφτεστε πολύ σοβαρά να ανεξαρτητοποιηθείτε.

Ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει. Στη ΝΔ είμαι 30 χρόνια από τη μέρα που παραιτήθηκα από εισαγγελέας, μετά από 8 χρόνια αγώνα εξελέγην βουλευτής, 22 συναπτά χρόνια τώρα εκλέγομαι βουλευτής με προσφορά, με αγώνες, με θυσίες κι όλα αυτά στη συνείδησή μου μετρούν πολύ σοβαρά για μένα. Όποιος λέει λοιπόν για μένα το τι σκέφτομαι να κάνω ή οτιδήποτε άλλο να βάζει μπροστά τη δική μου προσφορά και τη δική μου προσωπικότητα κι όχι άλλες ενδεχομένως συμπεριφορές. 

Δημ: Και το γεγονός ότι δεν φύγατε ποτέ εν αντιθέση με άλλους που έκαναν κόμμα και επέστρεψαν.

Αυτό είπα περιγραφικά προηγουμένως. 
Δημ: Μία ενδεχόμενη υποψηφιότητά σας θα ήταν ανεξάρτητη ή θα είχε τη στήριξη κάποιου κόμματος ή κάποιου σχήματος; 

Στην Κρήτη δεν είμαι ξεκάρφωτος ούτε και χθεσινός. Είμαι γηγενής που λέμε. Εδώ γεννήθηκα, εδώ μεγάλωσα, ανατράφηκα και δούλεψα κι ως επαγγελματίας. Με ξέρουν και οι πέτρες. Ξέρουν την προσφορά μου, ξέρουν τις δυνατότητές μου, ξέρουν την εμπειρία μου. Από τη μία άκρη της Κρήτης έως την άλλη έχω δουλέψει ως δικηγόρος, ποινικολόγος πρώτης γραμμής, με κεφαλαία γράμματα, επομένως δεν θέλω να εγκλωβιστώ σε μία στενή στήριξη οποιουδήποτε σχηματισμού. Θα απευθυνθώ στην κοινωνία. 

Δημ: Συζητάτε όμως με την κ. Μπακογιάννη...

Και με τη ΝΔ αν χτυπούσε το τηλέφωνο και μου άνοιγαν θέμα θα συζητούσα. Και με οποιονδήποτε συζητάω.

Δημ: Πάντως η κ. Μπακογιάννη το βλέπει θετικά να στηρίξει μία υποψηφιότητά σας.

Πάσα προσφορά δεκτή θα έλεγα εδώ. 

Δημ: Ένας ακροατής μας ενημερώνει ότι ο κ. Πλακιωτάκης δηλώνει ανεξάρτητος... Είναι πράγματι ανεξάρτητος; 

Τι ανεξάρτητος είναι; Όταν βγαίνει η ΝΔ και λέει «δίνω χρίσμα»… Να μην τρελαθούμε… Διότι στις εκλογές της αυτοδιοίκησης - αυτό είναι που με κάνει και λέω ότι η υποκρισία δεν έχει όρια – το 95% δηλώνουν ανεξάρτητοι και στην πραγματικότητα είναι στηριζόμενοι από κομματικούς μηχανισμούς φανατικά. 

Δημ: Κάτι σαν τον κ. Γκιουλέκα στη Θεσσαλονίκη.

Εννοώ τους πάντες σχεδόν. Όταν διαβάζω στις εφημερίδες ότι έδωσε ο κ. Σαμαράς χρίσμα εκεί και εκεί, ο κ. Παπανδρέου χρίσμα εκεί και εκεί, τι ανεξάρτητοι είναι τώρα αυτοί; 

Δημ: Μήπως η υποψηφιότητα του κ. Πλακιωτάκη δεν έχει κριτήριο ουσιαστικά την αυτοδιοίκηση αλλά να διεμβολιστεί η κ. Μπακογιάννη; Μήπως αυτό ήταν το κριτήριο και γι’ αυτό δεν ενημερωθήκατε; 

Δε νομίζω ότι η ΝΔ εκείνο το οποίο, αυτή τη στιγμή, θα πρέπει να κάνει στην Κρήτη ή οπουδήποτε αλλού είναι να διεμβολίσει την κ. Μπακογιάννη ή τον οποιονδήποτε. Εκείνο το οποίο θα πρέπει να κάνει είναι να έχει μία συμπεριφορά και μία πολιτική αγκαλιάσματος των πάντων ούτως ώστε σιγά, σιγά, οι όποιες αντιπαραθέσεις, τα όποια προβλήματα, οι όποιες αντιθέσεις, οι όποιες διασπάσεις υπάρχουν να αμβλυνθούν και να ξαναγίνουμε ένα γερό, δυνατό κόμμα για να μπορεί να διεκδικήσει την εξουσία. Αν σκεφτόμαστε έτσι, ότι, δηλαδή, «αυτός δεν μας ψήφισε άρα δεν τον θέλουμε», «αυτός δεν μας κάνει διότι μιλάει με τη Μπακογιάννη», «εκείνος μας κάνει διότι θα διεμβολίσει τον α’ ή τον β’», χαιρετίσματα στην εξουσία…

Δημ: Αισθάνεστε πικραμένος; 

Στην πολιτική μου σταδιοδρομία, δεν ξέρω αν αυτό είναι κακό – μπορεί και να είναι τελικά – ότι σκέφτομαι το λέω και ότι λέω το κάνω και το κάνω χωρίς υστεροβουλίες, χωρίς επιφυλάξεις και χωρίς να κρατάω πισινή. Δε θα μπορούσα ποτέ, για παράδειγμα, να κάνω αυτό που έκανε συνάδελφος μου στα Χανιά, που επιζητούσε στην εσωκομματική προεκλογική περίοδο, αγωνιωδώς ραντεβού με την κ. Μπακογιάννη κι όταν το πέτυχε και έδωσε γη και ύδωρ στη συνέχεια συμπεριφερόταν «και με την Κική και με την Κοκό». Εγώ σε όλη τη σταδιοδρομία μου την πολιτική είμαι απόλυτος σε όλες μου τις δράσεις. Δεν κρατάω την λεγόμενη πισινή. Κι όταν επρόκειτο για την εκλογή Σουφλιά – Καραμανλή, είχα στηρίξει τον κ. Σουφλιά, όμως μετά από λίγες ημέρες είχα επαφή με τον κ. Καραμανλή ο οποίος με έβαλε δίπλα του, προσέφερα. Ένιωσα ότι το δικαίωμά μου να στηρίξω τον οποιονδήποτε στην εσωκομματική διαδικασία δεν ήταν κάτι κακό. Ήταν κάτι που μου ανήκε, το διαχειρίστηκα όπως εγώ πίστευα καλύτερα και δεν κακοφάνηκε σε κανέναν. Τώρα ας πούμε, πράγματι νιώθω ότι επειδή σε  αυτή τη διαδικασία πάλι, την εσωκομματική, ήμουν όπως και στις προηγούμενος, σε κάθε μου ενέργεια απόλυτος - γιατί έτσι πίστευα, γιατί αυτό ήθελαν και οι ψηφοφόροι μου σε τελευταία ανάλυση, η κοινωνία την οποία εκπροσωπώ – είχα την αξίωση κι έχω την αξίωση αυτό να μην είναι ένας αρνητικός παράγοντας στην όποια προσπάθεια κάνω να συνεισφέρω στον κοινό αγώνα που λέγεται πολιτική και που λέγεται ΝΔ. Ειλικρινά δεν το ένιωσα αυτό. 

Δημ: Αν είστε υποψήφιος, φαντάζομαι ότι θεωρείται βέβαιο ότι θα είστε στο β’ γύρο.

Για μένα είναι αυτονόητο αλλά από δω και πέρα, εφόσον το αποφασίσω αυτό το οποίο εγώ θα κάνω θα είναι ένα κάλεσμα στη ΝΔ κι ένα κάλεσμα στον κ. Πλακιωτάκη ότι «κάτσε να τα βρούμε». Η άποψή μου είναι ότι αν γινόταν μία σοβαρή συζήτηση και βάζαμε όλες τις πιθανές υποψηφιότητες κάτω ή εκείνους που ήθελαν να είναι υποψήφιοι και προπάντων τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθηθούν για ένα καλύτερο αποτέλεσμα γιατί κι αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία, πιστεύω ότι σε αυτή την περίπτωση θα υπερτερούσα διότι αυτό που θα κατέθετα θα ήταν τελείως διαφορετικό, δεν θα ήταν διεμβολισμός αλλά άπλωμα της φτερούγας της ηγεσίας προς όλες τις κατευθύνσεις για μία ενωτική προσπάθεια στην Κρήτη, που πράγματι είναι διχασμένη. Και δεν εννοώ το ανατολική – δυτική, που αυτό είναι το τελευταίο που μπορεί κανείς να πει πως είναι πρόβλημα – το πρόβλημα το εσωκομματικό της ΝΔ είναι άλλο και το γνωρίζετε. 
Δημ: Εφόσον αποφασίσετε να διεκδικήσετε την περιφέρεια το κάλεσμα στον κ. Πλακιωτάκη τι νόημα θα έχει; Μάλλον σαν αντίπαλο θα πρέπει να τον βλέπετε, παρά σαν σύμμαχο. Εκτός αν περιμένετε να αποσυρθεί ο ίδιος.

Ποτέ δεν είναι αργά. 

Δημ: Να αποσυρθεί λέτε...

Δεν ξέρω. Αν το αποφασίσω τελικά, μία από τις παραμέτρους που βάζω στο μυαλό μου είναι κι αυτή.  

Δημ: Δεν ακούγεται λίγο παράδοξο για χάρη του Πλακιωτάκη, ο Αντώνης Σαμαράς, να χάσει τον Πλακιωτάκη στην Κρήτη; Με βάση τις δυνάμεις, την προσωπικότητα, το πολιτικό μέγεθος...

Δεν υποτιμώ κανέναν. Τον εκτιμώ το συνάδελφό μου κι ίσως είναι λίγο εγωιστικό αυτό που θα πω, αλλά έχω συμβάλει στο να μπει στην πολιτική και να έχει επιτυχή πορεία. Διότι είχα κάνει πολλές συζητήσεις μαζί του στο παρελθόν, πριν γίνει βουλευτής, και του είχα δώσει αρκετές συμβουλές τις οποίες ακολούθησε κατά γράμμα και τον οδήγησαν στο να γίνει βουλευτής. Ως εκ τούτου δεν υποτιμώ κανέναν και δε λέω ότι εγώ είμαι καλύτερος ή ο Πλακιωτάκης είναι χειρότερος από εμένα. Εκείνο το οποίο λέω είναι ότι – επειδή τον εκτιμώ σαν άνθρωπο, είναι καλό παιδί, δεν έχει όμως καμία σημασία αυτό, διότι τα προβλήματα, δεν λύνονται από τα καλά παιδιά ή από τα χαμόγελα. Αν τα προβλήματα λύνονταν από τα γλυκά πρόσωπα και τα χαμόγελα θα πηγαίναμε στις πασαρέλες όχι στις εκλογές.
Δημ: Αν τελικά είσαστε υποψήφιος υπάρχουν άλλα στελέχη της ΝΔ που θα σας ακολουθήσουν; 

Εδώ στην Κρήτη;

Δημ: Ναι.

Και από τη ΝΔ αλλά και από άλλους κομματικούς σχηματισμούς. Αυτό κάνω τώρα, αυτό κουβεντιάζω. 

Δημ: Και ο κ. Αυγενάκης μεταξύ αυτών; 

Θα ρωτήσετε τον κ. Αυγενάκη. Μη με βάζετε να εκπροσωπήσω αυτή τη στιγμή σε μία συζήτηση τον κ. Αυγενάκη. Ο Λευτέρης είναι φίλος. Συζητάω μαζί του όπως συζητάω και με άλλους συναδέλφους





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου