Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ανοιχτή επιστολή
του δημάρχου Σούδας
Γιάννη Περάκη


Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός. Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, μπορεί να στραγγαλίσει την αξιοπρέπεια και να αμαυρώσει τη στάση ζωής του Ανθρώπου. Όπως στην περίπτωση του να σιωπήσω, για τη μη επιλογή μου στη θέση του υποψηφίου Αντιπεριφερειάρχη.
Και αυτό γιατί κάποιοι που δεν με ξέρουν, θα μπορούσαν να παρεξηγήσουν αυτή τη σιωπή μου. Να νομίζουν δηλαδή, ότι θέλω να την εξαργυρώσω με θέσεις και αξιώματα.
Ή ότι βάζω την κομματική μου ταυτότητα, πάνω από την προσωπική μου αξιοπρέπεια. Ή ότι υπέκυψα στους εκβιασμούς αυτών που λειτουργούν σαν φεουδάρχες, θεωρούν το τοπικό ΠΑΣΟΚ τσιφλίκι τους και θέλουν να έχουν υποτακτικούς. Εξάλλου, αν εγώ δεν μιλήσω «και οι λίθοι κεκράξονται».
Έπρεπε, ωστόσο, να περάσουν τρεις - τέσσερις μέρες, γιατί πιστεύω ότι κανείς δεν πρέπει να μιλά εν θερμώ. Κατ’ αρχήν να ξεκαθαρίσω δύο πράγματα: Ήμουν, είμαι και θα είμαι ΠΑΣΟΚ και πιστεύω πάντα στις αρχές και στις αξίες του κινήματος, είναι το πρώτο. Ήμουν και θα είμαι καθαρά αυτοδιοικητικός και πιστεύω ότι ο Καλλικράτης φέρνει τη χρειαζούμενη επανάσταση στους δήμους και στις περιφέρειες της πατρίδας μας, είναι το δεύτερο. Σχετικά με μένα και την υποψηφιότητά μου για τη θέση του Αντιπεριφερειάρχη τώρα, έχω να δηλώσω τα εξής:
1. Η αυτοδιοικητική μου πορεία ήταν πάντα στο φως της ημέρας. Πίστεψα και υπηρέτησα το ΠΑΣΟΚ των αξιών, βρέθηκα πάντα μπροστά στους αγώνες με παρρησία και τόλμη, πάντα στο προσκήνιο, αφού δεν υπήρξα ποτέ άνθρωπος του παρασκηνίου και των υπόγειων διαδρομών.
2. Χαίρομαι που ποτέ στην αυτοδιοικητική μου διαδρομή, δεν τέθηκα εκτός από την τοπική κοινωνία και αισθάνομαι περήφανος για την πολιτική μου πορεία, που ήταν πάντοτε άμεση συνέπεια της λαϊκής βούλησης και ετυμηγορίας.
3. Λυπάμαι ειλικρινά, που μου έλαχε ο δυσάρεστος κλήρος να καταγγείλω αυτήν την κρίσιμη για την τοπική αυτοδιοίκηση στιγμή, τις μεθοδεύσεις βουλευτών του νομού και συνεργών τους, για να πάρουν τα πράγματα την τροπή που προσχεδίασαν εδώ και δέκα μήνες.
Θα μπορούσε, βεβαίως, εύλογα να εκφράσει κανείς την απορία γιατί δε μίλησα πιο πριν και έρχομαι τώρα να μιλήσω, αφού έχω αποκλεισθεί από τη διαδικασία. Δυστυχώς πίστευα μέχρι την τελευταία στιγμή ότι τελικά θα επικρατούσε η ρήση και επιθυμία του Προέδρου μας και Πρωθυπουργού της χώρας στο άρθρο του στην ιστοσελίδα της Κυβέρνησης: «Κράτος και πολιτικό σύστημα στην υπηρεσία του πολίτη: Το αυτονόητο γίνεται πραγματικότητα», όπου αναφέρει ότι προκειμένου να προχωρήσουμε σε αλλαγές που θα οικοδομήσουν αποτελεσματικά ένα κράτος δικαίου υπέρ του πολίτη, απαιτούνται «δικλείδες που εμπεδώνουν την αξιοκρατία, ενισχύουν τη διαφάνεια και δεν επιτρέπουν συναλλαγές κάτω από το τραπέζι. Δικλείδες που «σκοτώνουν» την πελατειακή νοοτροπία...»
Συγκεκριμένα, όταν ο πολιτικός μου χώρος, το ΠΑΣΟΚ, ανακοίνωσε τον τρόπο επιλογής για τα αιρετά όργανα της αυτοδιοίκησης, υπέβαλα υποψηφιότητα για τη θέση του Αντιπεριφερειάρχη, αφού η επιλογή «θα γινόταν με αυτοδιοικητικά κριτήρια και με βάση την καθημερινή πολιτική παρουσία και το βιογραφικό του κάθε υποψηφίου και μόνο». Πίστευα, λοιπόν, ότι εξαιτίας της σπουδαιότητας του πολλά υποσχόμενου Καλλικράτη, αυτή την καθοριστική στιγμή για την ανασυγκρότηση της αυτοδιοίκησης, θα υπερίσχυαν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των υποψηφίων και θα επιλέγονταν οι άριστοι και όχι οι αρεστοί. Έτσι έθεσα τον εαυτό μου σε διαδικασία αξιολόγησης και σε καμία περίπτωση σε διαδικασία ρουσφετολογικών ανταλλαγών.
Ας σημειωθεί, ότι πήρα μόνος μου την πρωτοβουλία και επικοινώνησα και με τους τρεις βουλευτές του Νομού και τους δύο εκπροσώπους στο Εθνικό Συμβούλιο του ΠΑΣΟΚ και είπα και στους πέντε αυτολεξεί την παρακάτω φράση: «Επειδή σε όλη την 20ετή πορεία μου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, η σχέση μου μαζί σας ήταν ειλικρινής και δεν είχε ποτέ την έννοια των πελατειακών σχέσεων, δεν ζητώ από κανένα σας την προσωπική μου στήριξη, αλλά το μόνο που ζητώ, είναι να αξιολογηθώ με βάση την αυτοδιοικητική μου διαδρομή και το βιογραφικό μου».
Όμως για ποια αυτοδιοικητικά κριτήρια μιλάμε; Τι έγιναν οι αρχές της αξιοκρατίας και της αξιολόγησης των υποψηφίων, με επίκεντρο τη βούληση των τοπικών κοινωνιών και των τοπικών κομματικών οργάνων; Τόσο εύκολα θρυμματίστηκαν από ένα πρωτοφανές παρασκήνιο πιέσεων και επιβολών;
Απευθυνόμενος στους δημότες της Σούδας, από όποιο πολιτικό χώρο και αν προέρχονται, θα ήθελα να τους ευχαριστήσω θερμά για την από καρδιάς στήριξη τους, σε κάθε βήμα μου στην πολιτική μου πορεία. Θέλω επίσης να τους παροτρύνω να επαγρυπνούν και με τους ίδιους δυναμικούς αγώνες να υπερασπιζόμαστε και στο μέλλον τον τόπο μας.
Τέλος απευθυνόμενος σε όλους τους πολίτες του Νομού, θέλω να τους διαβεβαιώσω, ότι πιστός στις αξίες της πολιτικής συνέπειας και ευθύνης θα είμαι πάντα παρών, από όποιο μετερίζι και αν βρίσκομαι. Θα συνεχίζω να υπερασπίζομαι με παρρησία και τόλμη και πάντα βεβαίως με πολιτικά επιχειρήματα, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Νομού μας, για να πάρει στην περιφέρεια τη θέση που του αξίζει.

Ο δήμαρχος Σούδας
Γιάννης Περάκης

1 σχόλιο:

  1. Τελικά ακόμα κι ο Περάκης παραδέχτηκε δημοσίως ότι οι αρεστοί σπανίως είναι και οι άριστοι!!! Χαμός γίνεται! Καθόσον ο Τιτανικός έχει φάει τα μούτρα του στο παγόβουνο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή